واحد تولیدی تکاپ مازندران به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، اسکناس، چک، صفحات پاسپورت و شناسنامه در کشور نمونه بارز خودکفایی است.

محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: شاید باور برخی ها این باشد که اسکناس های موجود در کشور در خارج تهیه وچاپ می شود اما باید با افتخار گفت کاغذ همه اسکناس های ملی به دست توانای ایرانی و در یک واحد تولیدی در مازندران تولید می شود.

وی گفت: این واحد تولیدی در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را هم دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذ های اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد افزود:بهره وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه جویی ارزی،امنیت تولید اوراق بهادار واسکناس های رایج وایجاد اشتغال مولد ازدیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت مازندران گفت: 320 نفر اکنون در این کارخانه مشغول به کار هستند که این مساله نشان دهنده اهمیت این کارخانه در کنار بسیاری از مسائل اقتصادی است.

واحد تولیدی تکاب در زمینی به مساحت 324هزار مترمربع در حد فاصل جاده آمل به سمت چمستان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار