همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در هفدهم اسفند ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی میان شهروندان کرمانشاهی کتابخانه‌های تحت پوشش همزمان با سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی از متقاضیان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوای به طور رایگان ثبت نام به عمل می آورد.


معصومه حسنی ‌خونسار بیان کرد:20 هزار و 301 خیر کتابخانه‌ساز و اهداکننده کتاب در شهرستان کرمانشاه وجود دارد و دو گروه از خیران در امر کتابخانه‌ها مشارکت و حضور دارند و در شهرستان کرمانشاه نیز تعداد 10 نفر از خیران به امر کتابخانه‌سازی، تحویل زمین، ساختمان‌سازی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر کرمانشاهی یک جلد کتاب» مصوبه شورای اداری شهرستان کرمانشاه در خصوص اهدای کتاب به انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان نیزگفت: در راستای این شعار استانداری، فرمانداری و سازمان ارشاد اسلامی حدود 35 هزار کتاب اهدا کردن به کتابخانه‌های عمومی، مدارس، زندانهای سطح استان توزیع کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به استقرار تعدادی ایستگاه مطالعه در اماکن عمومی همانند مسجد جامع، استانداری و بیمارستانها اشاره کرد وافزود: جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رشد و توسعه کتابخوانی بسیار مهم است و انتظار داریم که با انجام این طرح در سطح استان بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به طور قابل ملاحظه ای بالا ببریم.

وی منابع کتابی کل استان را یک میلیون و 182 هزار و 420 نسخه عنوان کرد و کفت: از این تعداد 399 هزار و 173 نسخه متعلق به شهرستان کرمانشاه است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
بحرالدین
۰۸:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
من دانشجوی برنامه کارشناس ارشد درپوهنتون کابل هستم اگرشما خواسته باشین میخواهم عضویت این کتابخانه را داشته باشم