هیات‌های مذهبی نوش‌‌آباد، شهر آیین های عاشورایی در قالب یک هیات واحد و متمرکز با نام فاطمیون و فریاد وای مادرم همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشک ماتم ریختند.

به‌گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عزاداران فاطمی امروز پنجشنبه 12 اسفند دو مقصد مسجد بنی زهرا(س) و صادقیه و عبور از خیابان‌های اصلی شهر در حالیکه سر و صورت و لباس‌های خود را با خاک عزا گل‌اندودکرده‌بود بر سر و سینه زنان به طرف مرکز و محل اجتماع اصلی سوگواری و روضه خوانی شهر در شبه مدینة‌النبی حرکت‌کردند.

فریاد وای مادرم در نوش آباد طنین‌اندازشد

مردان و زنانیکه به نشانه عزای مادر سر تا پا سیاهپوش و  پابرهنه بودند، مادران با کودکان در آغوش، جوانان و نوجوانان و حتی کودکانی که آمده بو دند به یتیمان فاطمه تسلیت بگویند با ذکر حق تو مادر نبود، آتش و میخ و غلاف و لعن علی قاتلک پرشور و معنوی به مهدی فاطمه نیز اعلام تسلیت و سرسلامتی می‌کردند.

حضور انبوه مردم عزادار ،مومن ،ولایتمدار و علاقمند به اهل بیت(ع) با پرچم ‌های سبز، قرمز و مشکی ، علمات و بیرق ها و  حتی حجله سبزی که در آن از گل و نقل برای مادر 18 ساله بزم چیده بودند تاثیر گذاری حزن انگیزی به عزاداران می بخشید.

فریاد وای مادرم در نوش آباد طنین‌اندازشد

حضور سادات بنی‌الفاطمه در حالی که شال‌های سبز به گردن، کمر و پیشانی داشتند و نوای یاحیدر فاطمیون در عزای شهادت دختر پیامبر(ص) و همسر امیرالمومنین(ع) عاشورایی دیگر در شهر نوش‌آبادی‌های آفریده بود.

دود اسفند، عطر گلاب با رایحه پربرکت غذهای نذری از ایستگاه های صلواتی و پذیرایی سوگواران با توزیع نذورات و خیرات بانیان شور و حال دیگری از این سفره فاطمی داشت.

هیات فاطمیون پس از حضور در شبه مدینة‌النبی و برگزاری مجلس روضه خوانی و سینه زنی با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در ذکر مصائب و مظلومیت‌های حضرت فاطمه(س) دل داغدار و مصیبت زده فرزندش حضرت مهدی(عج) را تسلی دادند.

مراسم عزاداری هیات فاطمیون در شهر نوش آباد با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حسینیه  گلزارشهدا در امامزاده محمد(ع) و غذای سفره پر برکت حضرت زهرا(س) به پایان رسید.

شایان ذکر است:آیین نمادین تشییع جنازه حضرت فاطمه(س) و سوگواری شام غریبان شهادت آن حضرت نیز امشب توسط هیات قاسم بن الحسن(ع) شهر نوش‌آباد امشب بعد از نماز مغرب و عشا از مرکز این هیات در حسینیه منطقه شهید رجایی آغاز و با حضور در شبه مدینة النبی این شهر برگزار می‌شود.

مردم شهر نوش‌آباد هر سال علاوه بر عزاداری و برگزاری آیین‌های سنتی مذهبی عزاداری همچون کتل، تعزیه‌خوانی،خیمه‌سوزی، سقایی و چاووش‌خوانی، کشته‌برداری و بازآفرینی و بازسازی حوادث کربلا تا شام در محرم از زمان ورود قافله حضرت امام حسین (ع) به کربلا تا پایان مراسم بازگشت کاروان اسرا در اربعین به کربلا در طول دو ماهه محرم و صفر طی مدت 20 روز ایام فاطمیه نیز در تمام مساجد و تکایا بویژه در شبه مدینه النبی اقامه عزا و سوگواری می‌کنند.

شهر نوش‌آباد از توابع آران و بیدگل با پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله با جمعیت 12 هزار نفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب آران و بیدگل واقع شده که دارای سابقه غنی و فعالی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام ولادت و شهادت اهل بیت (ع) است.


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار