معاون توسعه فناوری مرکز ملی فضایی ایران گفت: در آینده نزدیک ارسال انسان به فضا از روش های دیگر و با مشارکت کشورهای مطرح دنیا صورت می‌پذیرد.

سید جلال موسوی معاون توسعه فناوری مرکز ملی فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 96 اظهار داشت: یکی از دلایل مهم سازمان فضایی ایران برای سال 96 پرتاب دو ماهواره در مدار 500 کیلومتری زمین است. 
 
وی بیان کرد: ماهواره دوستی در اوایل سال آینده به وسیله ماهواره "بر سفیر" پرتاب می‌شود. همچنین ماهواره طلوع قرار است به وسیله ماهواره "بر سیمرغ" برای اولین بار پرتاب و در یک مدار عملیاتی قرار گیرد تا از این ماهواره بهره های سنجشی- مخابراتی صورت گیرد.
 
موسوی ادامه داد: این ماهواره عملیاتی کاربردهای گوناگونی دارد و با هدف توسعه فناوری و کارهای سنجش از راه دور انجام می‌شود و وظیفه ماهواره طلوع توسعه کاربری و بهره برداری در حوزه های مختلفی مانند محیط زیست، کشاورزی، بلایای طبیعی و اکتشافات شهری است. 
 
وی تاکید کرد: ماهواره های سنجش از راه دور به وسیله پرتاب‌گر سیمرغ در مدار 500 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. 
 
معاون توسعه فناوری مرکز ملی فضایی ایران یادآور شد: بحث فرستادن انسان زنده به فضا در مسیر دیگری قرار گرفته و قرار است این اقدام با استفاده از ظرفیت سایر کشورهای دنیا انجام شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار