سومین دوره آئین انتخاب کتاب سال استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این آئین با بیان اینکه حوزه انتشار درکل کشور رشد 30 درصدی در مقایسه با سال گذشته در چاپ و انتشار کتاب دارد گفت: سال گذشته بیش از 84 هزار عنوان کتاب در کل کشور منتشر شد و امسال هم پیش بینی می شود که تا پایان سال به بیش از 90 هزار عنوان خواهد رسید.

مجید غلامی به کیفی سازی کتاب تاکید کرد و افزود: به اندازه ای که انتشار کتاب اهمیت دارد، کیفی سازی آن نیز یک ضرورت محسوب می شود.

وی به ظرفیت های استان ها و شهرستان ها اشاره و و گفت: حدود 30 درصد از داوران دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، داوران استانی هستند.

جلیسه افزود: نکته قابل توجه اینکه کتاب هایی که مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته اند و به مرحله دوم رفتند، لازم بود که حداقل از 100 امتیاز 70 امتیاز را کسب کرده باشند و بعد از آن توسط سه داور مورد ارزیابی قرار گرفته باشند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب، گفت: در جمع بندی نهایی 13 عنوان به مرحله دوم راه پیدا کرد و در نهایت 9 عنوان کتاب برگزیده و چهار عنوان نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

مشاور منابع معان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین هم گفت:  نمایشگاه های کتاب استانی در یاسوج یکی از بهترین نمایشگاه های کتاب استانی است؛ زیرا ناشران تمایل بسیاری برای حضور در نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.

نیکنام حسین پور با بیان اینکه از سال 93 تاکنون حدود 10 میلیون نفر از نمایشگاه های کتاب استانی در سراسر کشور بازدید کرده اند افزود: در دولت یازدهم بیش از 80 نمایشگاه کتاب استانی در سراسر کشور برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی کشور رسالت های مختلفی را در حوزه های فرهنگی و هنری برعهده دارد.

رضا دهبانی پور افزود: یکی از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کتاب سال بوده که آثار مولفین به نقد و داوری گذاشته شده و آثار برگزید انتخاب و معرفی می شوند.

گفتنی است در این آئین، «تاریخچه آموزش و پرورش سنتی و کلاسیک در کهگیلویه و بویراحمد» در بخش آموزش و پرورش  اثر الله بخش آذرپیوند، کتاب «فتاح» در بخش مستندنگاری دفاع مقدس اثر میترا رفیعی، کتاب «فراوری و بهبود کیفیت در گوشت» در بخش کشاورزی اثر فرهاد صمدیان و کتاب «اردیبهشت و این همه حرف» در بخش شعر بزرگسالان اثر محمد مرادی ناصرآباد به عنوان کتاب‌ های شایسته تقدیر معرفی شدند همچنین  کتاب «غار درویشان» اثر مجید صادقی به عنوان کتاب نخست برگزیده در بخش داستان و کتاب «تنهایی خانم این خانه بس است» اثر آریا معصومی به عنوان برگزیده شعر بزرگسالان معرفی شدند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.