در این قسمت از برنامه «خونه خوبه» بنا به خواست مخاطبان، موضوع رابطه میان صنعت و دانشگاه مطرح شد.

مدیریت در خانواده نباید سلیقه‌ای باشدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این قسمت از برنامه «خونه خوبه» به تهیه کنندگی علی‌برزو رفیع‌پور و حبیب میدانچی بنا به خواست مخاطبان موضوع رابطه میان صنعت و دانشگاه مطرح شد. مخاطبان «خونه خوبه» با بیان این سوال که چرا فرزندان ما در دانشگاه آموزش لازم برای وارد شدن به بازار کار را ندارد خواستار راهکار شدند.
 
دکتر حسن‌قلی‌پور دکترای تخصصی مدیریت ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در این باره گفت: همه سازمان‌ها برنامه‌های آموزشی داخل سازمان را دارند، یعنی حتی در بزرگترین سازمان دنیا نیز دوره کار آموزی، کارورزی و دوره آموزشی شغلی مطابق سازمان وجود دارد. به همین دلیل این امکان وجود ندارد که دانشگاه تمام دوره‌های آموزشی مطابق با مهارت های مورد نیاز سازمان‌ها را ارائه دهد. در کل دانشگاه و بزرگان دینی مدیون خانواده های ما هستند زیرا هنوز مکتوبات تهیه نکردند.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در خصوص مساله مدیریت در خانواده گفت: یک بخشی از دانش مدیریت، دانش ترجمه‌ای یا انتقالی است و عموم این دانش هم در حوزه سازمان است. متاسفانه ما در این حوزه مطلب مکتوب کم داریم از این رو مدیریت در خانواده‌ها سلیقه‌ای شده است. شاکله ما ایرانی‌ها کمی استبدادی است و در ناخود‌آگاه ما وجود دارد. پدر مادر ها باید این را تمرین و  به این روحیه استبدادی غلبه کنند. اغلب فرزندان مشکلی ندارند و اگر مشکلی هم وجود دارد به خاطر تعامل پدر و مادر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار