مسئول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان ما ۶۷ هزار نفر است که بهزیستی از بیش از ۵ هزار نفر آنها حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شایسته کرم‌خانی با بیان اینکه دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 67 هزار نفر در استان کرمانشاه حضور دارند.
 
مسئول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه از اهمیت توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: برطرف کردن مشکلات این قشر نیازمند خرد دسته جمعی و همکاری نهادهای مربوطه است.
 
کرم‌خانی با اشاره به اینکه 75 مورد قانون درباره زنان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 28 مورد آن به مسائل زنان سرپرست خانوار می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه براساس آمارها 12 درصد از زنان و 88 درصد از مردان سرپرست خانوار هستند، عنوان کرد: اگر چه به نظر تعداد زنان سرپرست خانوار کم است اما باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.
 
کرم‌خانی طلاق، فوت همسر و از کارافتادگی همسر را از جمله دلایل سرپرستی زنان در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار از جمله اهداف و سیاستهای مهم کمیته طرح تقسیم ملی ویژه زنان سرپرست خانوار است.
 
وی اشتغال را مهمترین دغدغه زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و گفت: بهزیستی در این راستا اقدامات ویژه‌ای انجام داده که از آنها می‌توان به پرداخت کمک هزینه آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای و پرداخت سرمایه کار اشاره کرد.
 
کرم‌خانی آسیبهای اجتماعی را مقوله مهمی دانست و اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار نیز در زندگی خود با آسیبهایی مواجه هستند که باید به آنها توجه ویژه شود.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.