کرمانشاه؛

اشتغال مهمترین دغدغه زنان سرپرست خانوار

در کارگروه طرح کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی کرمانشاه بر لزوم مشارکت تمامی دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه تاکید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کارگروه طرح تقسیم کار ملی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه زنان سرپرست خانوار با حضور آذر خسروی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، مسئولان بهزیستی ونمایندگان نهادهای مرتبط در محل سالن فجر معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.
 
شایسته کرم خانی کارشناس دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه کرمانشاه گفت: ۷۵ مورد قانون درباره زنان وجود دارد که ۲۸ مورد آن به مسائل زنان سرپرست خانوار می پردازد.
 
وی گفت: طبق امارها ۱۲ درصد از زنان و ۸۸ درصد از مردان سرپرست خانوار هستند و اگر چه به نظر تعداد درصد زنان سرپرست خانوار کم است، اما باید مورد توجه ویژه باشند.
 
کارشناس دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه طلاق، فوت همسر و کارافتادگی همسر را از جمله دلایل سرپرستی زنان در خانواده در استان کرمانشاه عنوان کرد.
 
کرم خانی اضافه کرد: کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار از جمله اهداف و سیاست های مهم کمیته طرح تقسیم ملی ویژه زنان سرپرست خانوار است.
 
به گفته این مسئول، بر اساس آخرین آمارها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که این تعداد در استان ما ۶۷ هزار نفر است که بهزیستی از بیش از ۵ هزار نفر آنها حمایت می کند.
 
وی اشتغال را مهمترین دغدغه زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و گفت: بهزیستی در این راستا اقدامات خاصی انجام می دهد که از جمله آن می توان به پرداخت کمک هزینه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت سرمایه کار اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.