مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: مشکلات اجتماعی یک شبه به وجود نیامده که یک روزه بتوان انها را مرتفع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین باباجانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز یا دیروز به وجود و ساماندهی این آسیب‌ها نیز کار یک روز و دو روز نیست و به همین علت نمی‌توان با تدوین برنامه کوتاه مدت ادعا کرد که می‌توان این آسیب‌ها را از بین برد یا کاهش داد.
 
باباجانی با بیان اینکه عمق آسیب‌های اجتماعی در استانی مانند کرمانشاه نیز زیاد است و قطعا نمی‌توان در مدت زمان کوتاه انتظار حل معضلات را داشت.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی  و مناطق ویژه بحرانی  را از آسیبهای اولویت دار در استان دانست  .
 
باباجانی با اشاره به سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در سال جاری، گفت: تلاش ما در این سفر این بود که با ارائه اسناد لازم و برنامه استراتژیک بتوانیم اعتبارات مطلوبی را در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی دریافت کنیم.
 
وی افزود: رقم پیشنهادی ما 40 میلیارد تومان بود، اما در نهایت این میزان به پنج میلیارد تومان رسید و اخیرا هم این مبلغ به حساب استان واریز شده است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: این میزان اعتبار عمرانی است و باید این اعتبارات را برای ایجاد زیرساخت های اجتماعی هزینه کنیم و امیدواریم این زیرساخت ها بتواند در جهت اجرای برنامه های اجتماعی به کار آید.
 
باباجانی خاطرنشان کرد: هنوز پروژه‌هایی که باید از محل این اعتبار ساخته شود مشخص نشده و به زودی بعد از برنامه ریزی در این زمینه اعلام خواهد شد.
 
کمبود اعتبارات دو طرح "پیوند" و "امید" را ناکام گذاشت.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در خصوص طرح‌های پیوند و امید که سال گذشته تدوین آن در راستای کاهش طلاق و کاهش خودکشی در استان به اتمام رسید، گفت: متاسفانه این دو طرح به دلیل نبود اعتبارات قابل اجرا نیستند.
 
وی افزود: البته اقدامات دیگری صورت گرفته و کارگاه‌های آموشی در زمینه کاهش آمار طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی هم اکنون در حال برگزاری است.
 
باباجانی با بیان اینکه پروسه مسائل اجتماعی خطی و ساده نیست، گفت: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و اثرات آن قابل محاسبه نیست، بنابراین نمی‌توان برای آن طرح با بازه زمانی مشخص تعریف کرد.
 
نمی‌توان آمار دقیقی از مصرف "مشروبات الکلی" استان به دست آورد.
 
این مقام مسئول در ادامه در خصوص معضل مشروبات الکلی و تشکیل بانک اطلاعات مشروبات الکلی در استان، گفت: قطعا نمی‌توان آمار درست و دقیقی از میزان مصرف مشروبات الکلی به دست آورد.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.