کرمانشاه؛

پایین بودن دستمزدها نباید بهانه ای برای کم کاری کارکنان ادارات باشد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در جلسه آسیب های اجتماعی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری، عفاف و حجاب را به عنوان یک امر مقدس دینی مورد توجه قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در جلسه آسیب های اجتماعی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری، عفاف و حجاب را به عنوان یک امر مقدس دینی مورد توجه قرار داد و افزود : این امر مقدس برگرفته از آموزه های دینی است که البته ساز و کارهای رسیدن به آن متفاوت است و باید مبتنی بر راه حل ایجابی و تشویقی باشد و نه سلبی، زیرا راهکار سلبی علاوه بر پرهزینه بودن، از بازدهی کمی نیز برخوردار است.

محمد حسین صادقی گفت براساس قانون بی حجابی جرم است، اما معتقدیم برخورد با مجرم بی حجاب باید با ظرافت و ادبیات خاص صورت گیرد و با استفاده از شیوه اقناعی، سعی کرد حجاب را به عنوان یک ارزش در جامعه به عموم نشان داد و از سویی وجوب آن را که در نگاه علما و مراجع عظام تقلید برای آن حدود مشخص شده به مانند سایر واجب ها همانند نماز و روزه نشان داد تا در مردم آگاهی و ارزش آفرینی بوجود آید.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص نارضایتی از کادر اداری ادارات و سازمانها خاطر نشان کرد: این موضوع را باید با تقویت و نهادینه کردن وجدان کاری به عنوان یک مطالبه در نظام اداری جستجو کرد، به گونه ای که هیچ عاملی از جمله پایین بودن دستمزدها نباید دستاویز و بهانه ای برای کم کاری شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین مداخله دستگاه قضائی در موضوع طلاق را دیر هنگام توصیف کرد و گفت: دادگستری ها به نوعی آخرین مرحله از ورود به پرونده های طلاق را تشکیل می دهند که با توجه به راهکاری که ما در نظر گرفته ایم و در آینده اجرایی خواهد شد و آن با توجه به حدود و وظایف خود، برنامه داریم در دعاوی خانواده مداخله زود هنگام داشته باشیم که این امر منوط می شود به اینکه بتوان آسیب ها و علائم خطر را در روابط زوجیت شناسایی کرد و وقتی مشاهده شد که در زندگی زناشویی که اساس آن بر عواطف، اخلاق و ایثار است، این امور کم رنگ شده با استفاده از درگاه مشاورین و بهره گیری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف با مداخله زود هنگام از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

صادقی در خصوص تالار باغ ها نیز اظهار کرد: متاسفانه برخی از این تالار باغ ها بدون مجوز فعالیت می کنند و کمترین خلاف در آنها رقص های مختلط است و ادامه همین اتفاقات منجر به آسیب های جبران ناپذیر در بستر جامعه و خانواده ها می شود، کما اینکه پرونده هایی در همین زمینه نیز وجود دارد. بنابراین می توان با شیوه پیامدخوانی این اتفاقات ناگوار برای مردم، آنها را از اتفاقات ناگوار ناشی از عدم رعایت مطلع کرد.

انتهای پیام/پ
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.