وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد کمربند عریض فضای سبز جنگلی در اطراف اهواز و استفاده از ظرفیت بسیج برای انجام عملیات نهال‌کاری در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی صبح امروز برای چهارمین بار به اهواز سفر کرد و در حاشیه بازدید از کانون‌های داخلی ریزگردها اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به دستور رئیس جمهور برنامه‌ گسترده‌ای برای مبارزه با کانون‌های داخلی ایجاد ریزگردها در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه شروع فصل گرما در خوزستان این وزارتخانه در خصوص تحقق طرح نهال‌کاری گسترده در سطح استان خوزستان به ویژه در اطراف کلانشهر اهواز قبل از فراررسیدن فصل گرما برنامه دارد.

حجتی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی در اجرای طرح نهال‌کاری در خوزستان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نهال‌کاری گسترده در استان به ویژه در منطقه‌ای که کانون بحران است از ظرفیت‌های نیروهای بسیج و همچنین سازمان‌های مردم نهاد استفاده جدی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین آب مورد نیاز این طرح اذعان داشت: وزارت نیرو از طریق سازمان آب منطقه‌ای در خصوص تامین آب موقت و دائم طرح نهال‌کاری و ایجاد کمربندسبز اهواز همکاری جدی خواهد داشت و در این خصوص جای نگرانی نیست.
وی بیان کرد: برای کاهش معضلات زیست‌محیطی اهواز و افزایش فضای سبز این شهر پروژه ایجاد پارک جنگلی و همچنین کمربند سبز این شهر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.