دوم اسفند امسال فاز اول خط دوم قطار شهری مشهد به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در خصوص آخرین وضعیت خطوط قطارشهری مشهد گفت: برای شهر مشهد مجموعا ۴ خط مترو دیده شده است که فاز نهایی خط اول، دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
 
وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری نیز خط دوم قطار شهری که با یک پیشرفت ۱۶، ۱۷ درصدی مواجه بود با تمهیدات خوبی که شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری به عمل آوردند از اوایل سال ۹۳ عملیات اجرایی مجدد آن شروع شد و امیدوارم در روز دوم اسفند ماه جاری شاهد بهره‌برداری فاز اول خط دوم قطار شهری مشهد خواهیم بود.

وی گفت: بعد از این تاریخ نیز هر ۴۵ روز یا دو ماه نیز یکی دیگر ایستگاه‌هایمان را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

شهردار مشهد با اشاره بر ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت شهری افزود: شاید ۱. ۵ تا ۲ درصد اعتبارات شهرداری از محل کمک‌های دولتی باشد لذا دولت عائله بزرگی دارد و اساسا کمک‌ها به شهرداری محقق نمی‌شود.

مرتضوی گفت: بنا بود رئیس جمهور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به مردم مشهد هدیه دهد، اما با تمام تلاش‌ها در طول چهار سال گذشته، ۲۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس دریافت کردیم به طوری که، براساس قانون ۸۲. ۵ درصد از اعتبارات منابع خرید اتوبوس را دولت و ۱۷. ۵ درصد را شهرداری باید بپردازد.

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرده ایم، اما متاسفانه به دلیل نبود یا کمبود منابع، این امر اساسا محقق نمی‌شود.

شهردار مشهد در رابطه با یارانه بلیط اتوبوس گفت: طبق قانون باید یک سوم از هزینه تمام شده بلیت را دولت، یک سوم مردم و یک سوم دیگر را شهرداری تقبل کند، اما اساسا این مسئله هم نیز محقق نمی‌شود.

مرتضوی با اشاره به اولین فرودگاه کشوری که به خطوط ریلی متصل شده است، افزود: خط یک قطار شهری مشهد به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار مشهد گفت: مجموعه خطوط قطار شهری، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را جابجا خواهد کرد و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در خط اول حدود ۹۰۰ میلیارد، خط دوم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ - ۴۰۰ میلیارد و خط سوم ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مرتضوی افزود: برای خط سوم هزار و ۸۰ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرار داد منعقد شده استو برای اجرای خط ۴ قطار شهری نیز بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان در آینده هزینه خواهد شد.

وی گفت: خط یک به فرودگاه شهید هاشمی نژاد وصل است و در میدان شریعتی با خط ۲ قطار شهری تقاطع دارد.

شهردار مشهد افزود: خط ۲ قطار شهری تقریبا حجم عظیمی از مسافران راه آهن را منتقل خواهد کرد و خط ۳ نیز این مجموعه را هم‌پوشانی می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه مشکل نقدینگی برای خطوط قطار شهری نداریم.
 
وی با اشاره به اینکه در پیرامون شهر مشهد کمربند سبز ایجاد شده است، افزود: خط ۲ قطار شهری در انتهای حاشیه شهر مشهد واقع در خیابان طبرسی است.
 
انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.