ششمین کنگره ادبیات پایداری با رونمایی از 5 اثر و تشییع پیکر 18 شهید تازه تفحص در دانشگاه باهنر کرمان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام حمزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شهدا مصداق اتم این پایداری و استاد تمام ادبیات پایداری هستند.

وی با تأکید بر اینکه استقامت و پایداری درس شهدا است و مقام معظم رهبری فرمودند رمز ماندگاری این است که ملت ما استقامت و پایداری کرد؛ افزود: بسیاری از افراد خوب شعار دادند اما چون استقامتِ نداشتند، شکست خوردند.

همچنین در این راستا احمد امیری خراسانی، دبیرعلمی ششمین کنگره ادبیات پایداری هم با بیان اینکه نخستین کنگره در سال 84 برگزار شد و امروز ششمین کنگره را برگزار می کنیم؛ خاطر نشان کرد: ما به دنبال گسترش رمز و رازی هستیم که پایداری را برای این ملت رقم زد.

وی با ارائه گزارشی از روند 5 دوره برگزاری این کنگره که دوسالانه برگزار شده؛ از برگزاری کنگره هفتم در سال 97 خبر داد و راه اندازی رشته ادبیات پایداری در 40 مرکز آموزش عالی را از خروجی های این کنگره دانست و افزود: شهدا مظهر پایداری هستند.

گفتنی است: در این آئین از ۵ اثر نامه پایداری 5 ، جاری در کویر، نسیم پایداری، چشم اندازی به تحولات ادبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و لاله های باغ دانش، شرح حال شهدای دانشجوی دانشگاه شهید باهنر رونمائی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار