در آستانه سال نو بازرسی های ویژه در راستاي حمايت از مصرف كنندگان توسط اداره كل استاندارد استان در حال انجام است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ فهيمه مهمان نواز مدير كل استاندارد استان در راستاي اجراي طرح هماهنگ استاندارد(طاها)، نظارت و بازرسي از مراكز عرضه و فروش را به صورت ويژه آغاز کرده است ، گفت : با فرا رسيدن ايام نوروز و سال جديد ميزان عرضه و خريد و فروش افزايش يافته است، كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در اين ايام نظارت بر بازار بويژه نمايشگاههاي عرضه و فروش بهاره در شهرستان هاي استان بيشتر شده و با جديت بيشتري دنبال مي شود.

وی افزود : چنانچه كالاهاي موجود در واحدهاي عرضه استان مغاير باشاخص‌هاي استاندارد باشد، اقدامات حقوقي لازم با توليد كنندگان و عرضه كنندگان اين نوع كالا ها بعمل خواهد آمد.

مهمان نواز تصریح کرد : در راستاي استمرار كيفيت، كالاهايي بصورت تصادفي خريداري و پس از ان به منظور انجام آزمون و مطابقت كالا با استاندارد هاي ملي مربوطه به آزمايشگاه هاي همكار ارسال مي شود.

وی با بيان اينكه عرضه كالاي غير استاندارد تضييع حقوق مصرف كننده است ،اظهار كرد: تا كنون تعداد 5700 بازرسي از مراكز عرضه و فروش استان توسط كارشناسان اداره كل صورت گرفته است .

مهمان نواز گفت : در مراكز توزيع و عرضه استان، تعداد 11 هزار و 826 قلم كالاي فاقد نشان استاندارد، شناسايي شده و مطابق قوانين و دستورالعمل هاي جاري سازمان ملي استاندارد نسبت به توقيف موقت يا عودت كالا اقدام شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.