مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: پنج هزار دانش‌آموز دختر از مناطق مختلف استان اردبیل در سال ۹۵ با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور از این مناطق بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مریم حامدی افزود: دانش‌آموزان دختر امسال از نواحی 19 گانه مدارس استان اردبیل در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که امروز با اعزام بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر پرونده اعزام‌ها کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل در سال ۹۵ بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اعزامی به سرزمین نور با حضور در این مناطق با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان با شور و اشتیاق خواص به سرزمین نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و این اعزام‌ها با استقبال خوب خانواده‌ها انجام شد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عنوان کرد: تمامی اعزام کاروان‌های راهیان نور با همکاری و مشارکت دو نهاد آموزش و پرورش و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در قالب ستاد قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی استان اردبیل انجام شد.

حامدی افزود: امسال دانش‌آموزان در دو بخش به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب اعزام شدند که مرحله اول از همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی شمال غرب و مرحله دوم نیز از بهمن ماه سال جاری با اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان دختر در جامعه و مدارس خبر داد و افزود: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق عملیاتی از نزدیک با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و شهدا، جانبازان و ایثارگران آشنا می‌شوند که جزو درس‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان نیز شامل می‌شود.

حامدی با اشاره به رشادت‌ها و خون‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی یادآور شد: دانش‌آموزان دختر باید با حفظ حیا، عفاف و حجاب خود در راه شهدا و ادامه دادن را شهدای والامقام قدمی استوار و محکم بردارند تا دیگر نتواند اهداف دشمنان این قدم‌های استوار و محکم را به تزلزل بکشاند.

وی حضور دانش‌آموزان را در مناطق عملیاتی جنوب کشور بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق عملیاتی جنوب کشور از مناطق عملیاتی والفجر هشت، دهلاویه، خرمشهر، اروندکنار بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.