نرخ پوشش طرح های پیشگیری رشد مدار و آسیب های اجتماعی در مازندران 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با اشاره به محوریت اجتماعی کردن پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از 600 مدرسه متوسطه در حال حاضر زیر پوشش طرح های پیشگیری رشد مدار قرار گرفته اند.

وی افزود: برای دانش آموزان پایه ششم، هفتم، هشتم و نهم محتوای آموزشی هم اکنون 8000 نسخه تهیه شده است که آموزش های لازم را در زمینه مهارت های اجتماعی و زندگی فرا می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران افزود: در راستای طرح تقسیم کار ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، 4 سرفصل آموزشی دانش آموزان در حال برنامه ریزی و اجرا در 32 شهرستان و منطقه است.

ساداتی گفت: برنامه مدیریت عواطف و هیجانات ویژه دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسران پایه هشتم 4 جلسه 90 دقیقه ای با موضوعاتی از جمله شناخت دوران بلوغ، مدیریت عواطف و هیجانات، شناخت رفتارهای پرخطر و عفاف و حجاب اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سرفصل آموزش مهارت های اجتماعی ویژه دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم نیز سه جلسه با موضوعات مهارت خودآگاهی، مهارت دوست یابی و مهارت تصمیم گیری ارائه می شود، افزود: در سرفصل آموزش مهارت های اجتماعی ویژه دانش آموزان دختر و پسر پایه نهم در سه جلسه با موضوعاتی از جمله مهارت حل مساله، جرات ورزی و کنترب هیجان ارائه می شود.

ساداتی گفت: برنامه آموزش مهارت های تاب آوری برای دانش آموزان همه پایه ها براساس سهمیه مشخص شده جلساتی تعیین شده است که در جلسه اول، مهارت های عمومی خود مراقبتی و در جلسه دوم نیز مهارت های تاب آوری در رویدادهای ناگوار مطرح می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.