مدیرکل گمرکات استان مرکزی از افزایش 33 درصدی صادرات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ مهدی میراشرفی مدیرکل گمرکات استان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاپایان بهمن ماه بیش از ۵۹۶میلیون دلار کالا از استان مرکزی به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۹۶میلیون و ۶۴۰هزار دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که مقدار وزنی این میزان کالا بیش از ۷۸۳هزار تُن است.

میراشرفی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۳۰درصد و از نظر ارزش ریالی نیز ۳۳درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه  کشورهای هدف صادرات محصولات استان مرکزی امسال به ۶۶ کشور افزایش یافته است، افزود: عمده صادرات سال جاری استان به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، سوریه، عمان، کشورهای شمال ایران، مالزی، کانادا و همچنین کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، ایتالیا و آلمان صادر شده است.

میراشرفی با اشاره به درآمدهای وصولی گمرک استان مرکزی طی سال جاری خاطرنشان ساخت: گمرکات استان مرکزی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، بیش از یک هزار میلیارد ریال درآمد وصولی و همچنین ۷۳۹میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: درآمد وصولی گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸درصدی و درآمد مالیات بر ارزش افزوده این استان نیز افزایش ۳۸درصدی دارد.

وی با اشاره به پرونده های قاچاق تشکیل شده در استان طی سال جاری تاکنون خاطرنشان ساخت: ۷۵۵ پرونده کالای قاچاق در استان به ارزش ۱۶۶میلیارد و ۱۶۲میلیون ریال تشکیل شده که این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از ۵۱ کشور جهان طی یازده ماهه سال جاری، ادامه داد: در این مدت یکصد و ۲۰هزار تن کالا به ارزش ۲۴۵میلیون و ۲۰۰هزار دلار از سایر کشورها به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۲۴درصد افزایش داشته است.

میر اشرفی گفت: بیش از ۹۰درصد کالاهای وارداتی به استان را ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی تشکیل می دهد و در حقیقت در حوزه واردات استان، کمتر کالاهای مصرفی داریم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: گمرک ، افزایش ، صادرات ، کالا ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.