مدیر مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان مصرف انرژی برق در استان 7/19 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فتح الله پشتدار گفت: میزان مصرف انرژی از اول سال جاری تا پایان دی‌ماه یک میلیون و 640 هزار و 371 مگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7/19 دهم درصدی را نشان می‌دهد. 

وی افزایش تعداد مشترکان عمومی و صنعتی، استفاده گسترده مشترکان از لوازم سرمایشی و استفاده بیشتر واحدهای صنعتی به‌ویژه مناطق نفت‌خیز جنوب از انرژی برق را مهمترین دلایل افزایش این رشد عنوان کرد. 

مدیر مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ تلفات انرژی در 10 ماهه اول امسال 13/23 دهم درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش حدود سه درصدی برخوردار بوده است. 

شبکه‌های الکتریکی در سطح ولتاژهای مختلف توسط گروه‌های جداگانه‌ای کنترل و راهبری می‌شود.

امور مربوط به راهبری شبکه‌ها در مرکزی تحت عنوان دیسپاچینگ صورت می‌گیرد. دیسپاچینگ توزیع، وظیفه راهبری و کنترل شبکه‌های فشار متوسط، دیسپاچینگ فوق توزیع، وظیفه‌ی راهبری شبکه‌های فوق توزیع و دیسپاچینگ های منطقه‌ای و ملی وظیفه‌ی راهبری شبکه‌های انتقال را بر عهده دارند. 

پشتدار، تعداد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در 10 ماهه اول امسال را نیز 234 هزار و 922 مشترک ذکر و خاطرنشان کرد: در این بخش نیز شاهد افزایش هشت هزار و 664 اشتراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. 

وی گفت: 55 فیدر فشار متوسط و 12 پست فوق توزیع در کهگیلویه و بویراحمد برق مشترکان را در این استان تأمین می‌کنند. 

مدیر مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، طول فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف استان را به ترتیب چهار هزار و 832 و سه هزار و 445 کیلومتر برشمرد. 

تعداد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد از مرز 234 هزار مشترک گذشته است. از این تعداد 180 هزار مشترک خانگی است. 

استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد. 

ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.