کمپانی گوگل بار دیگر در ارائه اپلیکیشن شکست خورد و این بار قصد دارد سرویس "گوگل اسپیس" را تعطیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سایت گجت؛ کمپانی گوگل در یک سال گذشته مشغول عرضه اپلیکیشن‌های فراوانی به بازار بود؛ اما همه آن‌ها موفق نبودند و این غول فناوری مجبور به تعطیلی اپلیکیشن‌ها یکی پس از دیگری شد.

"گوگل اسپیس" ترکیبی از یک پیام رسان و شبکه اجتماعی است. قرار بود این اپلیکیشن مورد استفاده کاربرانی قرار بگیرد که با راه‌اندازی یک گروه کوچک خصوصی قصد به اشتراک گذاری انواع محتوا را دارند. "گوگل اسپیس" در مه ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد و پس از آنکه نتوانست در برابر دیگر رقیبان خود در عرصه شبکه‌های اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشد، ۱۷ آوریل به طور کامل تعطیل می‌شود.

گوگل سرویس دیگری با نام "گوگل الو" در اختیار دارد که یک نرم‌افزار پیام رسان فوری به حساب می‌آید. تیم مهندسان نرم‌افزاری گوگل تصمیم گرفتند با حفظ سرویس "الو" به کار "اسپیس" خاتمه دهند.

"اسپیس" جدیدترین تلاش گوگل برای ورود به شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شد؛ اما به گفته کارشناسان امور دیجیتالی "بحران هویت" عامل اصلی شکست آن دربرابر دیگر سرویس‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، اسنپ چت و ... شد.

قرار است در گام نخست، "گوگل اسپیس" فقط به نسخه مکتوب برای کاربران محدود شود و سپس در ۱۷ آوریل به طور کامل تعطیل خواهد شد.

از رده خارج شدن اپلیکیشن‌های گوگل در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است. پس از صرف هزینه‌های بسیار برای طراحی، ساخت و تبلیغات سرویس "Hangouts" و جایگزین شدن آن با سرویس "Duo" این بار نوبت به "گوگل اسپیس" رسید تا با دنیای فناوری‌های دیجیتالی خداحافظی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار