در حال حاضر 254 شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی زبان علیه اعتقادات و ایمان جوانان ما مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 254 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه اعتقادات دینیبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، دکتر علی دارابی در جلسه‌ای با حضور حوزویان مدرسه مشکوة که در معاونت امور استان‌های رسانه ملی و با هدف آشنایی طلاب با رسانه و اهداف آن در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد با اشاره به علاقه همیشگی خود به حضور در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: یکی از اساتید حوزوی اوایل انقلاب به من گفت اکنون اصل نهضت و نظام اسلامی نیازمند یاری است بنابراین باید در این مسیر بروید و امور جهادی و مدیریتی اهمیت دارد.

وی افزود: در گذشته مقاله‌ای با عنوان نسبت دین و رسانه شامل چهار خوانش در این زمینه ارائه داده ام ولی اعتقاد دارم هنوز به خوانشی دقیق در این زمینه نرسیده‌ایم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه بهمن 97 چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هنوز برای این نهضت مظلوم، مستندسازی کامل و برنامه های نمایشی جذاب و تاثیرگذار نساخته ایم و باید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بخش های مختلف تبیین کنیم.

وی تصريح كرد: در حال حاضر 254 شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی زبان علیه اعتقادات و ایمان جوانان ما مشغول فعالیت هستند که لازم است در این زمینه اقدامی در خور صورت بگیرد و مقابله‌ای جدی را شروع کنیم.

دکتر دارابی با اشاره به هزاران شبهه موجود در ذهن جوانان در مورد اسلام و انقلاب و فعالیت بی وقفه دشمنان در این زمینه عنوان کرد: ده‌ها جلد کتاب می‌توان در مورد این شبهات نوشت در حالیکه هنوز پاسخ‌های مناسب برای همه آنها تهیه نشده است.

در ادامه حوزویان مدرسه مشکوه دغدغه‌ها و پرسش‌های خودشان را از معاون امور استان‌ها در خصوص موضوعات روز و رسانه مطرح کردند.

گفتنی‌است؛ حاضران در این جلسه دارای تحصیلات دانشگاهی مختلف در رشته‌های گوناگون علوم انسانی، تجربی و فنی همچون صنایع، مکانیک، مهندسی پزشکی، عمران، برق، معدن، نقشه‌برداری، حمل و نقف، بیومکانیک و فلسفه بوده و همگی طلبه درس خارج حوزه علمیه بودند.

در این نشست برخی از آنها به بیان دیدگاه‌ها و طرح پرسش‌هایی پیرامون مسائل مختلف از جمله سیاست‌گذاری‌های کلان رسانه‌ای جمهوری اسلامی، چالش‌های اجتماعی و فرهنگی موجود، رسانه ملی به عنوان بازوی ولایت فقیه و اجرای سیاست‌های کلان در برنامه‌ریزی‌های اساسی، اولویت‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مکانیسم‌ها و معیارهای انتخاب آن و نیز بررسی مبانی اسلامی سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌ها پرداختند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار