مشهد؛

برگزاری جلسه نقد و بررسی فیلم "سدمعبر"

جلسه نقد و بررسی فیلم " سد معبر " ساخته حامد قرایی با حضور کارگردان و بازیگر این فیلم در آمفی تئاتر کانون مجتمع فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

برگزاری جلسه نقد و بررسی فیلم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در ابتدا این جلسه فیلم سد معبر برای دانشجویان اکران و سپس فیلم از منظر منتقد سینما بررسی شد.
خضرایی منش گفت: بحث معضلات اجتماعی اپیدمیک شده در عین حال سوژه ماموران سدمعبر سوژه نو و قابل توجهی است ، قاب بندی کارگردان قابل قبول بود.سکانس حمله بازار مامورین سد معبر شوک خوب بود.
این منتقد افزود: میزانسن های بظاهر طراحی شده، فضاهای شلوغ خانوادگی در چند لایه ماحصل زیبایی شناختی نداشت و فیلم خیلی سریع از ریتم می افتد و با یک دعوا می خواهد ریتم را برگرداند که به نظرم نتوانست موفق عمل کند.
او گفت : فیلم نامه بیشتر شبیه خرده پی رنگ است و شخصیت های فرعی اصلا شکل نمی گیرند. شخصیت اصلی (حامد بهداد) مخاطب را درگیر نمی کند. و نکته پایانی دیالوگ بهداد در اوج استیصال زندگیش شبیه بیانیه اجتماعی بود.
کارگردان فیلم نیز ضمن اعلام نارضایتی از پخش بد، صدا و تصویر و اکران نامناسب گفت : این شکل انتقاد به هیچ وجه در چنین فضایی مناسب نیست چرا که ما برای تماشای فیلم با دانشجویان آمدیم نه در فضای نقد منتقد و دفاع کارگردان!
قرایی ضمن اعلام اشتیاق برای شنیدن نظر دانشجویان افزود:این طرح سه سال پیش نوشته شده بود ماهیت این شغل خشن است با این وجود ما سعی کردیم با ایجاد گره های کوچک خانوادگی فضای فیلم را تلطیف تر کنیم. نکته قابل دفاعی که از ساخت این فیلم دارم پیام اخلاقی معکوس قاسم می باشد. درونِ همه ما مقادیری قاسم وجود دارد که گاه ما را در تنگنای عذاب وجدان قرار می دهد.
محسن کیایی در خصوص بازی در این فیلم گفت : خوشحالم در فیلمی بازی کردم که استانداردهای یک فیلم خوب را دارد. این را به گواه اقبال مردمی می گویم چرا که همه، ما به ازای خود را در این قصه پیدا می کردند و در خصوص شعار های فیلم می توانم این را بگویم ما در تمام روز در حال شعار دادن هستیم، با شعار بزرگ شدیم. شعار سیاسی ، اخلاقی و خوبیِ این روایت رئالیته بودنِ آن است، شخصیت قاسم آرمان گرایی خوبِ مطلق و یا بد مطلق را ندارد و این همان عاملی است که محسن کیایی در طول عمرش بارها می تواند قاسم باشد و همذات پنداری کند و بگوید این فیلمِ خوبی بود که توانستم چیزی را که می بینم، حس کنم.
 انتهای پیام //ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار