باران در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی بارید

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای باران در شبانه روز گذشته ۲۶ شهرستان این استان را فرا گرفت که بیشترین بارش در خواف با حدود ۱۷ میلیمتر گزارش شده است.

محمد غیوری‌خواه گفت: پس از خواف بیشترین میزان بارش در خراسان رضوی در شهرستانهای جوین و جغتای به ترتیب با ۱۴ و ۹ میلیمتر بارندگی گزارش شده و در ایستگاه هواشناسی مشهد کمتر از یک میلیمتر ثبت شده است.

وی بیان کرد: بارشهای باران همراه با رعد و برق در طول امروز و فردا با شدت کمتر در نواحی شمالی و ارتفاعات استان خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی دیگری از روز سه شنبه به استان، رگبار باران و در مناطق مستعد با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ برای مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی می شود.

وی افزود: در این مدت بیشترین میزان بارش در استان برای روز پنجشنبه و با احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب در مسیل ها پیش‌بینی شده است.

غیوری خواه اظهار کرد: همچنین در این مدت افزایش سرعت وزش باد در پاره ای از نقاط استان به ویژه نقاط بادخیز، گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و در ساعات شب تا اوایل صبح در پاره ای از نقاط، کاهش دید افقی به علت پدیده مه گرفتگی انتظار می رود.

وی گفت: روند افزایش تدریجی دمای هوا در استان خراسان رضوی که از دیروز آغاز شده تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، اما برای روز پنجشنبه کاهش قابل توجه دمای روزانه پیش بینی می شود، به طوریکه در نواحی شمالی و شرقی استان دمای روزانه هوا تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت دمای بین ۱۲ تا ۲۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است که بیشینه دمای امروز مشهد به ۲۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای امشب این شهر به ۱۳ درجه می رسد.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ داورزن با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب ها: بارش باران ، تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار