برای نخستین بار درشرق کشور پس از مشهد سینما هنر و تجربه در پردیس سینما شهر فیروزه نیشابور گشایش می یابد.

بازگشایی سینما هنر و تجربه در نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود سلیمانی سپهر رییس انجمن سینمای جوان ادراره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: گروه سينماهاي هنر و تجربه تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي با ارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌ آنها مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.
وی گفت: در اين طرح «فیلم هنری» به اثري سينمايي – در هر قالب زماني كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن گفته مي‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوي‌هاي زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقة بصري آنان را ارتقا دهد.
وی افزود: «فیلم تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌اي در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينماي تجاري و عامه‌پسند به سوي آن نمي‌رود.
سلیمانی سپهر افزود: البته برخي از فيلم‌هاي متفاوت و برتر سينماي بدنه هم كه حاوي جنبه‌هاي هنري و تجربي هستند و به دليلي امكان اين را دارند كه جايي در اكران سينماي بدنه پيدا كنند، مي‌توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.
رییس انجمن سینمای جوان ادراره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: با راه اندازی سینما هنر و تجربه در پردیس سینما شهرفیروزه نیشابور هر هفته یک فیلم جدید اکران خواهد شد.
 مراسم افتتاحیه سینما هنر و تجربه امروز ساعت 17 در سینما شهر فیروزه با حضور هنرمندان و عوامل فیلم صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.