استاندار اردبیل با بیان تحول مثبت اخیر در روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تردد اتباع دو کشور تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار اخیرش با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مراحل صدور ویزا به ایرانیانی که قصد ورود به جمهوری آذربایجان را دارند در همان مکان گمرک بیله سوار انجام شود.

وی اظهار کرد: تحقق این موضوع بطور یقین تردد مردم ایران و به خصوص بازرگانان ایرانی که قصد عزیمت به جمهوری آذربایجان را دارند آسان خواهد کرد.

استاندار اردبیل همچنین از تعیین نقطه صفر مرزی اصلاندوز به عنوان بندر خشک و حمل و نقل ریلی به عنوان یک اتفاق بسیار خوب و مفید برای استان اردبیل و به خصوص جلگه حاصلخیز و مرزی مغان در شمال این استان یاد کرد.

خدابخش افزود: فرایند اداری این کار در هیات دولت انجام شده و در کارگروه مرزی تصویب و دیروز به امضای وزیر کشور رسیده و امید است که دولت تدبیر و امید با تصویب، آن را به عنوان عیدی پایان سال به مردم استان اردبیل هدیه کند.

وی ادامه داد: با فعال شدن نقطه صفر مرزی اصلاندوز به عنوان حمل و نقل ریلی، استانهای همجوار نیز خواهند توانست با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن کالاها و فرآورده های کشاورزی و دامی خودشان را به جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز و به خصوص به کشور روسیه صادر نمایند.

خدابخش از سفر شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و هیات همراه به اردبیل به عنوان یک رویداد بسیار مهم یاد کرد و گفت: این سفر امروز و درحالیکه حدود یک ماه از امضای پروتکل با مقام های آذری سپری شده است انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در نشست هایی که در این سفر با مقام های آذری برگزار خواهد شد به نتایج مفید و مثبتی که به نفع هر دو کشور بوده و موجبات پیشرفت اقتصادی استان اردبیل را نیز فراهم خواهد آورد، برسیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.