امام جمعه خلخال گفت: نخستین همایش بزرگداشت مفاخر و مشاهیر جنوب استان اردبیل به میزبانی شهر خلخال تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری افزود: این همایش تیر سال 96 با هدف معرفی مفاخر و مشاهیر منطقه جنوب استان در عرصه های مختلف مذهبی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و چهره های ماندگار تاریخ شهرستان های خلخال و کوثر با محوریت معرفی علمای مدفون جنوب استان در مرقد مطهر حضرت امام علی (ع) در کشور عراق برگزار می شود.

وی گفت: مقدمات برگزاری این همایش از دو سال پیش در خلخال شروع شده و در این مدت با کمک اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال مفاخر و مشاهیر قبل متوفی قبل از 1300 و چهره های ماندگار تاریخ معاصر و پس از 1300 شناسایی و پس از بررسی های مختلف مفاخر و مشاهیر برجسته منطقه در این همایش معرفی شده و کتابی از آثار مفاخر و مشاهیر منطقه جنوب استان چاپ و انتشار خواهد یافت.

امام جمعه خلخال گفت: برگزاری این همایش کار مناسبی برای افزایش همدلی و همبستگی مسوولان و مردم دو شهرستان همسایه و همچنین معرفی داشته های فرهنگی منطقه جنوب استان در سطح منطقه ای، ملی و فراملی است.

وی با اشاره به افزایش روز افزون تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش دشمن برای بی هویتی جوانان و نسل امروز و آینده سازان جامعه گفت: این همایش می تواند فرصت مناسبی برای معرفی الگوهای رفتاری مفاخر گذشته منطقه جنوب استان به نسل حاضر باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار