فرماندار خلخال گفت: این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با هدف تجلیل از مفاخیر و مشاهیر گذشته و در حال حیات خلخال برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت الاسلام امیر رشتبری با اشاره به صدور مجوز لازم از سوی مرکز استان برای برگزاری این همایش و تخصیص 80 میلیون ریال برای برگزاری این برنامه فرهنگی گفت: این اعتبار برای برگزاری چنین مراسمی کافی نیست و انتظار می رود همه مسوولان دستگاه های اجرایی، نهادها، ارگان ها و سازمان های دولتی در برگزاری این همایش و تامین اعتبارات مورد نیاز این همایش همکاری کنند.

وی افزود: دشمن سعی می کند با استفاده از راهکارهای فرهنگی و تنظیم فکر جامعه به اهداف خود در تهاجم فرهنگی دست یابد و احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با استفاده از تجربیات و آثار فرهنگی مفاخر حال و گذشته مانع از دستیابی دشمن به اهداف خود خواهد شد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: انتخاب و معرفی مفاخر و مشاهیر خلخال نیازمند بررسی بیشتری بوده و مسوولان اجرای این همایش در انتخاب افراد به عنوان نخبگان و مفاخر منطقه از شتاب زدگی و عجله پرهیز کنند.

فریدون بابایی افزود: معیارها و ملاک های خاصی برای انتخاب مفاخر وجود دارد که قبل از برگزاری همایش بزرگداشت مفاخر خلخال باید در انتخاب مفاخر و معرفی آنها در این همایش لحاظ شود.

پیش تر رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال از آماده شدن مقدمات چاپ کتاب مشاهیر و مفاخر این شهرستان خبرداده بود.

به گفته حجت درخشان، مرحله اول چاپ کتاب مفاخر و مشاهیر این شهرستان با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر قبل از سال 1300 هجری شمسی و نیز مفاخر و مشاهیر معاصر شامل شناسایی مشاهیر و آثار فرهنگی مکتوب آنها است.

مرحله دوم چاپ کتاب شامل گردآوری آثار و زندگی نامه مشاهیر و تدوین شناسنامه علمی و فرهنگی مفاخر و مرحله سوم هم شامل تایید محتویات از سوی اعضای ستاد و زیر چاپ رفتن کتاب مفاخر و مشاهیر خلخال است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.