نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند تصویب لایحه تکمیلی مبارزه باقاچاق کالا وارز بسیاری از ابهامات قانونی در این حوزه را برطرف می کند و امر مقابله با قاچاق را تسریع می بخشد.

سلاح قدرتمند قانون به کمک مبارزین با قاچاق می‌آیدعلیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:بر اساس آمار دولت،سالانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق بصورت غیر قانونی وارد کشور می شود و این اعداد وارقام نشان دهنده عمق فاجعه در زمینه ورود غیر قانونی کالا به کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب لایحه جدید مجلس شورای اسلامی درمبارزه با قاچاق کالا وارز،تاکید کرد:بحث اصلی این لایحه مبارزه با قاچاق کالا در حوزه های توزیع،گمرک وبانکی است وعمده تمرکز آن بر بحث توزیع کالا در سطح بازار می باشد.

منظم تر شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:قانون مبارزه با قاچاق کالا،قانون کاملی بود و لایحه جدید به منظور منظم تر کردن اقدامات وفعالیت های صورت گرفته علیه قاچاق تصویب شد.

وی در ادامه افزود:لایحه جدید، قانون مدون تری را ارائه می دهد تا بوسیله آن مسئولین بتوانند بصورت کاربردی تری با مقوله قاچاق کالا برخورد کنند.

وی همچنین اذعان داشت:متاسفانه عملکرد ناقص مسئولین در مبارزه با قاچاق کالا تا به حال باعث شده تا در بسیاری حوزه ها که محصول داخلی با کمیت وکیفیت لازم وجود دارد باز شاهد ورود محصولات خارجی با مجوز رسمی یا بدون مجوز باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق ، مجلس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار