تجربیات طرح تحول نظام سلامت از این پس در سامانه جامع وزارت بهداشت ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سالاریان زاده رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : دانشگاههای علوم پزشکی کشور تجربیات اجرای طرح تحول نظام سلامت را در حوزه کاری خود ثبت می کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای این منظور یک سامانه جامع راه اندازی کرده است افزود: تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور موظفند نقاط ضعف و قوت طرح تحول نظام سلامت را ثبت و راهکارهای خود را برای حل نواقص ارائه دهند.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : برخی از استان ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به دستاوردهای خوبی رسیده اند که از تجربیات موفق آنان دیگر استان ها باید بهره گیرند.

سالاریان زاده با بیان اینکه زمان آزمون و خطا برای دستیابی به توسعه و اجرای طرح ها بویژه در حوزه سلامت گذشته است افزود : اگر در طرح تحول نظام سلامت ، استانی با یک چالش مواجه شد ، دیگر استان ها باید با شناسائی این چالش و استفاده از تجربیات دیگر استان ها ، اجازه ندهند همان چالش برایشان تکرار شود.

وی گفت : با راه اندازی سامانه جامع ثبت تجربیات از تجربیات موفق همکاران استفاده مطلوب می شود و کیفیت هتلینگ بیمارستان ها نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت افزود : بر اساس نظرسنجی به عمل آمده در بخش بیماران سرپایی و بیمارانی که بستری شده اند، 80 درصد افراد از دریافت خدمات نظام سلامت رضایت داشتند.

سالاریان زاده گفت : طرح تحول نظام سلامت با همکاری مجلس به صورت قانونی دائمی می شود و مردم می توانند از این طرح بهره مند شوند.

66 نفر از مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در این همایش شرکت داشتند.

همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور دیشب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل پایان یافت .

انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.