80 میلیارد تومان دارو سالانه در داروخانه‎های بیمارستان مازندران مصرف می‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکترسعیدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حدود 70 تا 80 میلیارد تومان سالانه در 23 بیمارستان مازندران، تنها در بخش دارو هزینه میشود.

وی افزود : استامینوفن، آموکسیسلین، سرم‌ها و داروهای گوارشی ازجمله داروهای پُرمصرف در بیمارستانهای زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : طراحی دوره آموزش داروسازی از سوی معاونت غذا و داروی مازندران با حضور 6 دانشگاه علوم پزشکی قطب یک آمایش به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد.

دکترسعیدی از صرفه‌جویی 2 میلیارد تومانی برای 5 قلم دارو در داروخانههای بیمارستان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران با برگزاری این دوره آموزشی خبرداد و افزود: دارویی های آلبومین ، پنتوپرازول ، مروپنم ، ایمی‌پنم و IVIG ، امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال صرفهجویی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای 10 داروی پُرمصرف نخست ازجمله آلبومین، پنتوپرازول ، مروپنم ، ایمی‌پنم و IVIG ، راهنمای تجویز برای پزشکان اعلام شده است. گفت: این داروها جزو داروهای گران بیمارستانی هستند و تجویز آنها باید براساس شرایط خاص باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: میزان مصرف دارو در استان پس از طرح تحول سلامت باوجود افزایش جمعیت مراجعهکننده به بیمارستانها بهدلیل نظارت بر نسخ دارویی، کاهش یافته است.

وی با بیا ن اینکه کمبود دارویی در داروخانههای بیمارستانی این دانشگاه را در چند ماه اخیر مشاهده نشد گفت : داروی دسفرال برای بیماران تالاسمی خریداری شده است اما نمونه داخلی آن نیز با نام دفروکسامین یا اسورال وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.