با اجرای طرح مهر تندرستی در طبس،4 فقره موقوفه به نیت دارو و درمان به بیماران نیازمند،اعطا شد.

حجت الاسلام خدایی،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امورخیریه نظارت و صیانت بر نحوه اجرای صحیح نیات واقفان خیراندیش و مراقبت لازم از این امانات است.

وی افزود: طرح مهر تندرستی در راستای کمک به بیماران بی‌بضاعت اجرا می‌شود، و شمار زیادی از واقفان، خیر اندیشان، مردم و مسئولان در همین راستا با نیات جدید وقف که سلامت، بهداشت و درمان است، آشنا می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: با اجرای طرح مهر تندرستی تعداد 4 فقره موقوفه به نیت دارو و درمان به صورت متمرکز اجرای نیت شده است که جمعاً مبلغ 85 میلیون ریال به بیمارانی که قبلاً شناسایی شده بودند،پرداخت شد.

حجت الاسلام خدایی افزود:شناسایی افراد مستحق، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به بیماران نیازمند، تأمین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف در خصوص تجهیزات پزشکی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای وقف در مکتب اسلام گفت: چنانچه فرهنگ وقف آن‌طور شایسته که است احیا شود، نیازهای مادی،نیازهای روحی و معنوی، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.