همزمان با افتتاح ۷۱۴ واحد تك نفره زايمان طبيعی در سراسر كشور ، بلوكهای زايمانی قائمشهر ، فريدونكنار و چالوس امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درآیین بهره برداری از این طرحهای درمانی گفت: واحد زایمان طبیعی در بیمارستانهای آیت الله طالقانی چالوس، امام خمینی(ره) فریدونکنار و رازی قائمشهر، همزمان با افتتاح 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی در 144 بیمارستان کشور، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی فسا ،ویدئو کنفرانسی بهره برداری شد.

وی با اشاره به تاکید در طرح تحول سلامت بر افزایش زایمان طبیعی افزود: اتاقهای زایمان تک نفره (ال دی آر ) در بیمارستان های فریدونکنار با 4 ، چالوس با 5 و قائمشهر با 4 اتاق در مجموع به مساحت هزارو 200 متر مربع به ارزش 10 میلیارد ریال افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش مدت بستری مادرو نوزاد ، احتمال بروز بیماری در نوزاد، درد و استرس زایمان برای مادر و شاخص سزارین در بیمارستانها رادر ترویج زایمان طبیعی را از جمله عوامل موثر در اجرای طرح زایمان فیزیولوژیک برشمرد.

دکتر جان بابایی افزود: بهینه سازی بلوک های زایمانی باتغییر ساختار زایشگاه ها از سنتی به ترکیبی که در آن هر مادر برای زایمان دارای اتاق اختصاصی است و امکان حضور همراه را نیز فراهم می کند، فرآیند زایمان طبیعی را برای مادر آسان و مفید ایجاد می کند.

هم اکنون 65 درصد زایمانها در استان مازندران سزارین و 35 درصد طبیعی است.




بهره برداری سه واحد زایمان طبیعی در 3شهر مازندران

بهره برداری سه واحد زایمان طبیعی در 3شهر مازندران

بهره برداری سه واحد زایمان طبیعی در 3شهر مازندران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.