انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر کلید پیروزی و کامیابی ملت های بزرگ دنیاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یک کارآفرین خراسان رضوی گفت : حضور در بازار کار همزمان با تحصیل نقش مهمی در مسیر کاری و زندگی حرفه ای من داشت.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه در محیط بازار به پیج و خم ها و تکنیک های روز بازار آشنا شدم، افزود: در دانشگاه مباحث بار علمی و آکادمیک کافی برای فعالیت حرفه ای وجود ندارد لذا همزمان به مطالعه کتاب ها و مرجع های علمی روز دنیا در حوزه IT  پرداختم و این مهم سبب شد افق کسب و کار و دنیای فناوری را بهتر و روشن تر برای خود ترسیم کنم.

او با بیان اینکه برای ادامه راه، نقشه دقیق و پلن از قبل چیده شده نداشتم، تصریح کرد: دورنما و چشم اندازی که داشتم به این صورت بود که من مدیر یک شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در ایران خواهم شد و همیشه همین نقش را سعی میکردم تمرین کنم درحال حاضر چشم اندازی که داشتم عملی شده و حالا با نقشه راه و پلن دقیق جلو میرم و افرادی که با من کار می کنند افراد برنامه ریز و دارای مدل هستند.

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه کسب و کار ما در فضای مجازی کاملا نو و جدید بود، فشارهای خاص خودش را داشت، یکی از چالش ها مسائل مربوط به نداشتن دانش کافی در بین مردم بود که اکنون این موضوع برطرف شده و مردم جامعه ما از اهمیت حضورشان در فضای مجازی و نقشی که این فضا و فعالیت کسب و کارشان دارد کاملا مطلع هستند و می دانند که چقدر می توانند سودآوری و افزایش درآمد در این فضاها را داشته باشند.

این کار آفرین خاطرنشان کرد: اگر ما از نوآوری و تفکر نوآورانه در کسب و کارمان بهره مند نشویم، از رقبای بزرگ خود عقب خواهیم ماند لذا تشکیل تیم تحقیق و توسعه قوی و بکارگیری نخبگان علمی مغزهای رشد یافته و اقدامات نوآورانه را چاشنی تمام فعالیتهای شرکت کردیم.

محمدی گفت: راهکارهای مدیریتی که استفاده از ابزارهای مدیریتی متفاوت برای کسب و کار؛ مثلا نرم افزارهای هوشمندی کسب و کار، مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش و هر چیزی که بتواند با علم روز از کسب و کارها حمایت کند راهکار بعدی که داریم، ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی به مشتری است، زیرا ما مشتری را بخشی از خود می دانیم و سعی میکنیم بهترین، دقیقترین و کاملترین راهکارها را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.

او ادامه داد: با مطالعه و بررسی و تحلیل روندهای بازار و رقبا و آن چیزی که در کشور ما و در کشورهای خارجی می گذرد می تواند برای ما الگوی پیشرفت باشد.

محمدی اظهار کرد: بخشی از فرصت های کسب و کار به دانش موجود در خارج از ذهن ما که در بازار در حال گردش هست و دانشی که از تجربیات قبلی مان در حوزه کسب و کار خود داریم بر می گردد. ما با تلفیق این دو دانسته، تصمیم گیری می کنیم و البته از مشاوران و اساتید دانشگاهی در تصمیم گیری های مختلف بهره می گیریم.

او تصریح کرد: تا کارمند خوبی نباشید هرگز نمی توانید کار آفرین خوبی باشید، قبل از ایجاد هرکسب و کاری می بایست مهارت های لازم را در قالب کارورزی، کارمندی و شاگردی فرا گرفت.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.