در سال زراعی جاری، میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 36 ممیز 3 دهم درصد در استان یافته کاهش است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد نادر نصرتی معاون اداره کل هواشناسی استان گفت : این رقم نسبت به مدت دوره آماری بلند مدت 30 ساله، 24 درصد کاهش داشته است.

نصرتی با بیان این که بارش های پاییزه امسال با تاخیر آغاز شد، افزود: در دی ماه بارندگی خوب و مناسبی نداشتیم اما در هفته اخیر شاهد بارندگی های موثر در استان بوده ایم.

وی با اشاره به این که میانگین بارش در بازه زمانی مهر ماه تا 20 بهمن ماه، 69ممیز 4 دهم میلی متر به ثبت رسیده است ، تصریح کرد : این رقم در مدت مشابه سال زراعی گذشته 109 میلی متر گزارش شده بود.

معاون اداره کل هواشناسی خاطر نشان کرد : امسال بیشترین بارش ها از شهرستان راز با 103 ممیز یک دهم میلی متر و کمترین شهرستان جاجرم به میزان 40 ممیز 4 دهم میلی متر به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که در این مدت شهرستان بجنورد 82.5 ممیز 5 دهم میلی متر بارندگی گزارش شده است ، گفت : از ابتدای فروردین تا 20 بهمن ماه امسال ، میزان بارندگی ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37.6 ممیز 6 دهم درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت 30 ساله، 18.5 و نیم درصد افزایش داشته است.

گفتنی است : سالانه در استان بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.