محمدرضا ابوترابی فرد موفق شد در مسابقات داخل سالن استکلهم رکورد دوی 3000 متر ایران را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در مسابقات دو و میدانی داخل سالن استکلهم سوئد،در دوی 3000 متر، محمدرضا ابوترابی فرد از تیم باشگاهی سپارواگن موفق شد با ثبت زمان 8:12:49 ضمن کسب مقام سومی این دوره از مسابقات، رکورد ملی این ماده را به نام خود ثبت کند.
 
ماریوس ودویک با زمان 8:02:48 به عنوان قهرمانی دست یافت، پس از وی دنیل لونگرین در مکان دوم با ثبت زمان 8:09:39 قرار گرفت.
 
در این ماده سامو میکونن، ویدار یوهانسون و آلبین ریدفِلت به ترتیب در مکان های چهارم تا ششم جای گرفتند.

گفتنی است که در صورت موافقت اعضای سازمان تیم های ملی این رکورد به عنوان رکورد ملی به ثبت خواهد رسید،در غیر این صورت رکورد دار این ماده حمید سجادی خواهد بود.
 
 
ابوترابی رکورد دوی 3000 متر ایران را شکست


ثبت یک رکورد به عنوان رکورد ملی بدون تایید فدراسیون مربوطه قابل قبول نیست. اگر فدراسیون مسابقاتی را که یک ورزشکار در آن شرکت کرده را به رسمیت نشناسد و یا رکوردی که در آن مسابقه به ثبت رسیده مورد تایید فدراسیون جهانی آن رشته قرار نگیرد و در موردی دیگر برگه کمیته ضد دوپینگ به این منظور که نشان داده شود از این ورزشکار تست دوپینگ به عمل آمده به همراه اسناد منتشر شده از آن رقابت نباشد، نمی توان به آن اسنتاد کرد.

در نهایت اینکه یک ورزشکار بدون استفاده از مواد نیروزا توانسته آن رکورد جدید را به ثبت برساند که صلاحیت این موضوع برعهده کمیته ضد دوپینگ و فدراسیون ملی آن کشوری که ورزشکار اهل آن است نرسد نمی توانیم رکورد ثبت شده جدید را به عنوان رکورد ملی بشناسیم. 

این ورزشکار بدون موافقت شورای برون مرزی به سوئد رفته و نماینده ای از اعضای فدراسیون نبوده که رکورد وی را ببیند.

رکورد محمدرضا ابوترابی فرد در استکلهم به دلایل مختلف به عنوان یک رکورد ملی ثبت نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار