دارنده مدال نقره المپیک از قطع حقوق ماهیانه ورزشکاران در رشته دو و میدانی انتقاد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان در نشست خبری امروز خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

حدادی در خصوص مصدومیتی که پیش از المپیک ریو برایش به وجود آمده بود، اظهار کرد:من تجربه آسیب دیدگی را پیش از برگزاری المپیک 2008 پکن داشتم و این در حالی بود که از کسب مدال طلا تا حد زیادی مطمئن بودم اما متاسفانه مصدومیت مانع دستیابی من به هدفم شد.از چهارده ماه پیش نیز تمرینات خود را برای شرکت در المپیک ریو آغاز کردم و نزدیک بود درد زانو باعث عدم شرکت من در المپیک شود.

وی افزود: در اردوی آفریقا تمرینات خوبی داشتم اما بعد از آن دچار درد شدیدی از ناحیه کف پا شدم در معاینات مشخص شد که استخوان اضافه دارم. شاید باورتان نشود اما من در آن زمان از شدت این درد گریه می کردم. من در ادامه تمرینات خود در مسابقات آغاز فصل رکورد 63 متر را به ثبت رساندم که بسیار ضعیف بود و در آنجا خودم پیش بینی کردم که نمی‌توانم در المپیک مدال بگیرم. جالب است بدانید من در اردوی آلمان هفته‌ای 60 آمپول تزریق می‌کردم تا بتوانم خودم را به المپیک برسانم.

حدادی همچنین در مورد انتخاب هادی سپهرزاد به عنوان مربی جدید خود تصریح کرد:سپهرزاد قهرمان مسابقات 10 ‌گانه آسیا است که سخت‌ترین رشته ورزشی دنیا محسوب می‌شود. سپهرزاد در تمام تمریناتی که در ایران برگزار می‌شد با هزینه شخصی می‌آمد تا نکاتی را از کیم بوخونسوف مربی سابق من یاد بگیرد. با قطعی شدن پایان همکاری کیم با فدرسیون دو و میدانی،من از سپهرزاد خواستم که در اردوها مرا همراهی کند و در همین مدت کوتاه توانستم رکورد خوب 65 متر را به ثبت برسانم، پیش از این نیز اعلام کرده بودم که اگر مربی ایرانی بخواهم فقط سپهرزاد را انتخاب می‌کنم،اکنون قرار است 3 ماه به صورت آزمایشی با هم کار کنیم و با توافقی که داشته ایم همکاری ما تا مسابقات قهرمانی آسیا و سپس قهرمانی جهان و المپیک ادامه می یابد.

وی درباره هزینه‌هایی که بعد از بازی‌های المپیک ریو متقبل شده است گفت: من 3 عمل جراحی از ناحیه‌های زانو، آشیل و خارپاشنه داشتم که در مجموع صد میلیون تومان هزینه کردم. وقتی به ایران برگشتم روزهای سختی را سپری کردم و دو ماه روی ویلچر بودم،این در حالی بود که اصلا دوست نداشتم خانواده‌ام از وضعیت نه چندان مطلوب من با خبر شوند شد.

حدادی ادامه داد:من امیدوارم چهارمین طلای خود را در مسابقات اندونزی بگیرم و پس از آن نیز مسابقاتی همچون قهرمانی جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و در نهایت المپیک 2020 را پیش رو خواهم داشت.

دارنده مدال نقره المپیک همچنین با اشاره به قطع شدن حقوق ماهیانه دوومیدانی‌کاران و اعتراض برخی ورزشکاران به این موضوع عنوان کرد: خدا را شکر کشور ما از لحاظ مالی نسبت به بسیاری از کشورها مشکلات کمتری دارد اما متاسفانه بعضی اوقات کم توجهی مسئولان باعث کاهش انگیزه ورزشکاران می شود و به نظر من باید به رشته دو و میدانی توجه ویژه ای شود تا ما بتوانیم در مسابقات آتی نتایج بهتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: اگر در حال برگزاری تمرینات یکی از ورزشکاران ما آسیب ببیند ، سرنوشت وی چه خواهد شد؟ به نظر من قطع کردن حقوق آنان کاری نادرست است.یک جوان 20 ساله اگر بخواهد وارد این رشته شود با خودش می‌گوید که در آخر چه چیزی نصیبش می‌شود . امیدوارم مسئولان فدراسیون در این تصمیم خود تجدید نظر کنند زیرا با این شرایط دو و میدانی کشورمان در خطر نابودی قرار می گیرد.

حدادی در پاسخ به این سوال که آیا کیهانی(رییس فدراسیون) می‌تواند دو و میدانی ایران را نجات دهد،اظهار کرد: در دوومیدانی 24 ماده فعالیت دارند و هر کدام از آنها نیز به مدیری لایق نیاز دارد،امیدوارم کیهانی بتواند با تدبیر خود شرایط بهتری برای این رشته مدال آور رقم بزند.

وی همچنین درباره طلبی که از باشگاه پرسپولیس دارد گفت:در زمان مدیریت رویانیان در باشگاه پرسپولیس قراردادی را با این تیم امضاء کردم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ام طلب خود را دریافت کنم و به خاطر هواداران پرسپولیس سکوت می کنم.
حدادی در مورد احتمال پیوستن به جرگه مربیان نیز عنوان کرد:متاسفانه من اعصاب مربیگری ندارم زیرا این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است و مربیگری نیاز به صبر فراوان دارد و من هنوز قصدی برای حضور در این عرصه ندارم.

احسان حدادی در پایان صحبت‌های خود با تشکر از وزیر ورزش و جوانان تصیح کرد: جا دارد از سلطانی فر تشکر ‌کنم زیرا وی کمک های زیادی به دو و میدانی کرده است و امیدوارم این حمایت ها با قدرت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار