مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به محوطه جندی شاپور دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، یعقوب زلقی، مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه بیان داشت: با پیگیری های که انجام شد سازمان برنامه و بودجه 10 میلیارد ریال جهت محوطه جندی شاپور دزفول اختصاص داد که این اعتبار بر اساس اولویت بندی و نیازسنجی در این محوطه هزینه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر اولویت با انجام فعالیت های پژوهشی از جمله کاوش در محوطه باستانی جندی شاپور می باشد که پس از جذب اعتبار در حوزه های اولویت بندی شده هزینه می شود.

زلقی تصریح کرد: حفاظت و مرمت، تشکیل مرکز اسناد، کتابخانه، تامین نیروی انسانی، احداث موزه و مرکز طب سنتی و تامین وسیله نقلیه از دیگر اولویت های محوطه باستانی جندی شاپور می باشد که با جذب این اعتبار انجام خواهد شد.

مدیر پایگاه گندی شاپور و ایوان کرخه به آخرین وضعیت کاوش ها در محوطه جندی شاپور دزفول اشاره کرد و اذعان داشت: در آخرین کاوش ها فضای معماری با کاربری مسکونی کشف شده و کاوش ها هنوز هم ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ کاوش ها تا27 بهمن ماه بود که به علت وسعت کار عملیات کاوش تا 25 اسفندماه تمدید شد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.