مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با اشاره به ضرورت ارتقای سطح دانش فنی درحوزه صنایع گفت: تقویت تولید و رونق اقتصادی، قاچاق را از سکه می اندازد.

مهدی اسلام پناه مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات تولید شده درحوزه صنعت باید سطح تکنولوژی را ارتقا بخشیم و قطعا افزایش کیفیت منسوجات تولیدی مهمترین عامل جهت مبارزه با قاچاق کالا خواهدبود.

وی در ادامه افزود: ضروری است با ورود کالای قاچاق مقابله و مبارزه اقتصادی کنیم، زیرا برخورد قهری محدود بوده و آنچه که نامحدود است مبارزه اقتصادی است یعنی توجیه پذیری اقتصادی ،صرفه و صلاح اقتصادی و مبارزه مثبت باقاچاق بوسیله این حربه صورت میگیرد.

اسلام پناه با تاکید براین موضوع که ارتقا سطح تکنولوژی می تواند عامل موثری در بهبود فضای کسب و کار باشد، تصریح کرد: ورود ماشین آلات و تکنولوژی و همچنین ارتقا سطح دانش فنی درحوزه صنایع باید بصورت مستمر صورت گرفته و مقطعی نباشد، زیرا که گلوگاه تولید در حوزه صنعت نیازمند به بروز شدن دایمی است و این امر لازمه و پیش شرط کار تولید و صنعت است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد:دلیل اصلی اینکه درحال حاضر برخی از کارخانه ها به نیمه عمر خود رسیده اند این است که زمینه ارتقا تکنولوژیکی درآنها فراهم نشده است.باتوجه به سرعت رشد تکتولوژی،پویایی و نشاط در زمینه صنعت،بروزشدن را می طلبد.

وی درپایان بااشاره به زمینه های فراهم شده برای ورود هرچه بیشتر تکتولوژی ،بیان کرد:کشورما به دلایل مختلف دارای ظرفیت های بالقوه ای مانند نیروی انسانی و مهندسی قدرتمند است که ورود تکنولوژی های جدید دنیا قطعا موجب شکوفایی هرچه بیشتر صنایع درآینده می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار