مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دوره آموزش تخصصی اسکان اضطراری و اردوگاه موقت با حضور ۱۳۲ امدادگر این جمعیت در مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر دزفول برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال‌احمر در زمان بروز حوادث و موقعیت‌های اضطراری، امداد ونجات و اسکان اضطراری به بازماندگان و آحاد مردم است که امدادگران با آموزش های تخصصی در این حوزه ها برای انجام وظایف محوله آماده می شوند.

وی افزود: با هدف تربیت امدادگران متخصص در بحث اسکان اضطراری و طراحی اردوگاه موقت چهار دوره آموزشی با حضور ۷۳ امدادگر آقا و ۵۹ امدادگر خانم به تفکیک از ۲۳ بهمن ماه به مدت پنج روز در مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر دزفول و پارک لاله این شهرستان در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در این دوره آموزشی نجاتگران با سرفصل های آموزشی از قبیل تعاریف سرپناه اضطراری، اسکان موقت و اردوگاه، آمار و گزارش نویسی، بهداشت فردی، بهداشت محیطی در اردوگاه، بهداشت آب، چادر و چادرزنی، مدیریت اردوگاه، توزیع اقلام در اردوگاه و تکمیل دفترچه های امدادی خانوار آشنا می شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.