مدیرگمرک مرزبازرگان نیز گفت: امسال در ۹ ماهه سالجاری میزان صادرات از گمرک بازرگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن در حدود ۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نادر انصاریان با بیان اینکه در این مدت زمان هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۳۷ میلیون دلار از این گمرک صادر شده است افزود: در این زمینه ۹۶۵ هزار تن کالای ایرانی سایر گمرکات کشور به ارزش ۹۶۴ میلیون دلار نیز از طریق گمرک بازرگان از ایران خارج شده است.

مدیرگمرک مرزبازرگان گفت: همچنین در طی همین مدت ۳۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۹ میلیون دلار از طریق این گمرک دومین گمرک بزرگ زمینی وارد کشورمان شده است.

طی نه ماه گذشته امسال تعداد ۲۴۴ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس و سواری از گمرک بازرگان تردد کرده‌اند که بطور میانگین روزانه ۸۸۵ دستگاه بوده است

انصاریان با اشاره به رشد تردد مسافران از این گمرک طی سالجاری افزود: در مدت نه ماهه امسال تعداد ۸۹۸ هزار ۲۴۷ نفر مسافر از این گمرک تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد مسافران ۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در طی نه ماه گذشته امسال هم تعداد ۲۴۴ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس و سواری از گمرک بازرگان تردد کرده‌اند که بطور میانگین روزانه ۸۸۵ دستگاه بوده است.

انصاریان با اشاره به اینکه در این مدت زمان درآمد عمومی گمرک بازرگان با ۶۰ درصد افزایش به ۲۷۵ میلیارد تومان رسید گفت: ماشین‌های تراش، سنگ‌های اکوسین، موتور گیربکس، سنگ منگنز، اجزا و قطعات تریلرها بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرگمرک مرزبازرگان، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان و تاجیکستان را از کشورهای مقدصد کالاهای صادراتی آذربایجان غربی برشمرد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.