همزمان با دهه مبارک فجر، 11پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ‌ بر 295 میلیارد ریال در شهرستان قوچان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 11 طرح در قوچانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این طرح ها شامل  روکش آسفالت محور فاروج به قوچان، کلینیک تخصصی بیمارستان موسی بن جعفر(ع) ، احداث 30 واحد مسکن مهر، افتتاح خوراک دام بهین رشد، گازرسانی روستای سراب، آسفالت معابر روستایی 19 روستای شهرستان قوچان ، آبرسانی روستای یوسف آباد،دبیرستان پنج کلاسه روستای عسگر آباد، گلخانه سبزیجات و صیفی جات است.

در حاشیه افتتاح این طرح های عمرانی فرماندار قوچان با بیان اینکه خیرین به خصوص خانم حیدریان در بحث icu  قریب به 500 میلیون تومان بحث تجهیزات این ساختمان را برعهده گرفتند گفت : افتتاح کلیلنیک تخصصی بالغ  بر1 میلیلارد و 400 میلیون تومان هزینه ساخت و حدود 1 میلیلارد و 100 میلیون تومان هزینه تجهیزات شد که در مجموع با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی ، سیاسی استان با بیان اینکه مدت سه سال است  در تقسیمات کشوری با محدودیت مواجهه هستیم تصریح کرد :  الحاقات ، انتزاعات و ارتقاهایی که در تصمیات یا تقسیمات کشوری صورت گرفته است باید از یک نظم ویژه و جامعیتی برخوردار باشد .

او در ادامه عنوان کرد : طرح جامع تقسیمات کشوری طراحی شده است و بعد از این طراحی ها و کارشناسی ها در سال های اخیر شهرستان قوچان شامل این تقسیمات می باشد.

حسینی با اشاره به بحث کارخانه دوچرخه و کاشی افزود : در ارتباط با مسائل کارگری استان در کمیسیون کار و کارگری با رعایت حقوق کارفرما و کارگران اقداماتی انجام شد که دستگاه های مختلف حقوقی ،نظارتی و همچنین اجرایی در عرصه کار قرار دارند .

معاون اجتماعی و سیاسی استان با یادآوری به اینکه قوچان شهر مرزی است و بحث مهاجرت معکوس از روستاهای مرزی به خصوص باجگیران اقداماتی صورت گرفته است یا نه افزود : به طور کلی سیاست دولت در مرز ، پیوند دادن معیشت مرزنشینان به مرز است که با طرح های اقتصادی امنیت پایدار از جمله مرزهای تایباد و جنوب بحث ابخیزداری را به طور جدی در حال پیگیری است.

وی افزود : محدود شدن حریم مرز برای اینکه مرز نشینان بتوانند فعالیت بیشتری انجام دهند ، مکان هایی برای فعالیت اقتصادی با رویکرد سود برای مرزنشینان قرار دارد که 3 هزار و 500 خانوار مهاجرت معکوس انجام داده اند.

حسینی با اشاره به رونق بازارچه های مرزی گفت : ما در تلاش هستیم رونق اقتصادی این مناطق به امنیت پایداری برسد.
انتهای پیام// ح خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.