همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۸۷ پروژه عمرانی، آموزشی، خدماتی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۴۷ میلیارد تومان با حضور معاون استاندار خراسان رضوی در شهرستان چناران به بهره‌برداری رسید.

در هشتمین روز از دهه فجر ۸۷ پروژه در چناران افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، محمد دهقان، نمایندهٔ مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس و مسئولان شهرستان، ۸۷ پروژه عمرانی، آموزشی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۴۷ میلیارد تومان در چناران به بهره‌برداری رسید.
در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها در محل سالن معلم چناران، امام‌جمعه چناران اظهار داشت: ما انقلاب کردیم تا در سایه «دولت کریمه» تحول و دگرگونی در جامعه ایجاد شود.  
حجت‌الاسلام مظفر تاجی افزود: در آموزه‌های دینی و ادعیه از خداوند دولت کریمه را طلب می‌کنیم. این دولت کریمه به برکت این انقلاب و خون شهدا ایجاد شده است و در سایه آن ایران، اسلام و شیعه عزیز شده است.
او با اشاره به جریان‌های نهضت آزادی، بنی‌صدر، جریان منافقین، منتظری و جریان فتنه ۸۸، گفت: این‌ها چون با ولایت درافتادند رسوا شدند و هرکس که با ولایت زاویه پیدا کند عاقبتش این‌چنین است.
حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: از شاخصه‌های حکومت دینی این است که نگاه ما به ولایت باشد. فصل الخطاب ولایت است و نباید ولایت را فدای حزب گرایی کنیم که اگر این‌گونه عمل کنیم شکست خواهیم خورد.
امام‌جمعه چناران خطاب به مسئولین شهرستان بیان داشت: مسئولیت چند روزه این دنیا نباید ما را مغرور کند و بایستی به مسئولیت به‌عنوان فرصتی مغتنم برای خدمت کردن به مردم نگاه کرد.
فرماندار چناران نیز در این مراسم گفت : ۱۱ درصد از تولیدات کشاورزی استان ، ۱۲ درصد تخم‌مرغ، ۵ درصد شیر، ۵۲ درصد عسل، ۱۹ درصد گردو، ۲۲ درصد محصول سیب، ۲۶ درصد محصول گیلاس استان در چناران تولید می‌ شود و جزوه ۴ شهرستان برتر استان در تحویل گندم مازاد مصرفی کشاورزان هستیم.
محمد پرویزیان با بیان اینکه از شروع دولت یازدهم تاکنون رشد کشاورزی مثبت بوده است، اظهار داشت: ۴۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف را تحویل دولت شده است.
او ادامه داد: درآمد کل استان در کشاورزی ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیون تومان است که سهم چناران ۵۹۸ میلیارد تومان است. به‌این‌ترتیب این شهرستان رتبه پنجم استان در بخش درآمد کشاورزی را دارا است.
پرویزیان همچنین خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در شهرستان شش و هفت‌دهم درصد است که با توجه به افق شهرک صنعتی و پیش‌بینی هزار و ۱۰۰ هکتار عرصه برای این شهرک، بستر بسیار مساعدی برای انتقال صنایع پاک غرب مشهد به چناران فراهم شده است.
فرماندار چناران با اشاره به  گردشگردی گفت: در حوزه گردشگری چناران دارای برج نجومی رادکان (ساخته خواجه‌نصیرالدین طوسی در قرن ۷) و آبشار طبیعی روستای اخلمد است.
پرویزیان در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت: سعی شده است اقتصاد مقاومتی را به گفتمان تبدیل کنیم. با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و ماهانه جلسات آن رصد می‌شود.
انتهای پیام// م ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار