حوادث رانندگی با آگاه سازی عمومی و آموزش همگانی در جامعه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در دهمین کمیسیون تحول راهور برتدوین برنامه های آموزشی برای رانندگان به منظور کاهش تصادفات و تلفات رانندگی تاکید کرد و گفت: از عوامل موثر در کاهش ترافیک و حوادث رانندگی ، آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه است.

وی با تاکید بر تدوین برنامه های آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه ،با اشاره به نقش اقدامات فرهنگی و اجتماعی در کاهش حوادث رانندگی، افزود: برای کاهش حوادث رانندگی باید آگاه سازی عمومی و آموزش همگانی در جامعه نهادینه شود.

فرمانده انتظامی مازندران بر استفاده از همه ظرفیت های استانی به ویژه رسانه های گروهی استان ، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری همه آحاد جامعه با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش موثری در ارتقای سلامت و امنیت جامعه دارد.

سردار میرفیضی افزود: برای اینکه شاهد تصادف در رانندگی نباشیم باید با تحلیل و بررسی علمی تصادفات و تخلفات رانندگی و با يک برنامه ريزی تدوين شده جهت کاهش تصادفات و تخلفات در حوزه استحفاظی گام برداریم.

وی گفت: عابران پیاده با 47 درصد و موتورسیکلت سوارن با 22 درصد بیشترین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی را در استان به خود اختصاص دادند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، انحراف به چپ، تغییر ناگهانی مسیر و توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه بیشترین علت تصادفات در استان از آغاز امسال تاکنون بوده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار