چمران در بازدید از روند تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین مطرح کرد؛

تخریب کامل طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تا پایان بهمن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون همه مسیرهای قانونی برای تخریب طبقه هفتم طی شده و تا پایان بهمن ماه شاهد تخریب کامل این طبقه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بازدید از روند تخریب طبقه هفتم و هشتم با اشاره به اینکه 3 ماه به مالک‌ علاءالدین برای تخریب مهلت داده شده بود، اظهار داشت: اما مالک از تخریب این طبقه خودداری کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری تهران موظف به تخریب این طبقه شد، افزود: برچیدن این طبقه مدت زمان زیادی طول کشید، به همین دلیل قانون اجازه تخریب به شهرداری داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چند سال گذشته مالک اقدام به ساخت طبقه اضافی کرده بود، تاکید کرد: بدون شک ساخت این طبقه ممنوع بوده است چراکه باعث کاهش تحمل سازه ساختمان شده، به همین دلیل نسبت به رفع این تخلف و تخریب آن اقدام کرده‌ایم.

چمران با تاکید بر اینکه دو بار به مدت سه ماه به مالک پاساژ فرصت داده شد تا در راستای تخریب طبقه هفتم اقدام کند، گفت: مالک هر دو بار نسبت به ارایه طرح عملیاتی برای تخریب بی‌توجهی و ممانعت کرد.

وی با بیان اینکه 99 مغازه در طبقه هفتم وجود داشته است، افزود: این مغازه‌ها به صورت سرقفلی به افرادی واگذار شده بود، در حال حاضر با تخریب این مغازه‌ها مالک باید نسبت به این موضوع هم اقدام‌ و خسارت افراد را پرداخت کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری مبنی بر تخریب طبقه هفتم حکم صادر کرده بود، تصریح کرد: در ابتدا از مالکان این طبقه درخواست شد که نسبت به جمع آوری وسایل خود اقدام کنند تا کارگران بتوانند پارتیشن‌های این طبقه را جمع آوری کنند.

چمران ادامه داد: طبق برنامه مشخص زمان‌بندی، ابتدا سقف و بعد ستون‌ها برداشته خواهد شد تا فشاری به ساختمان‌های پایینی وارد نشود.

وی با بیان این‌که تنها تأسیسات طبقات پایین‌تر و آسانسور در این طبقه باقی خواهد ماند، تاکید کرد: افراد حتی به صورت انباری هم اجازه استفاده از این طبقه را ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تا پایان بهمن ماه سقف طبقه هفتم برداشته می‌شود و بر اساس قانون نیز هزینه تخریب انجام شده به اضافه 15 درصد بر عهده مالک است که باید پرداخت کند.

چمران اضافه کرد: شش ماه به مالک فرصت داده شد تا نسبت به تخریب اقدام کند اما این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفت و در نهایت شهرداری تهران مجبور به تخریب این طبقه شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مالک مدعی شده که 26 میلیارد تومان به شهرداری پول داده و برای ساخت از شهرداری مجوز گرفته است، افزود: پرونده قضایی طبقه هفتم علاءالدین بارها در قوه قضاییه بررسی شده و در دیوان عدالت اداری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مالک قطعا هر سند و مدرکی داشته ارایه کرده است، گفت: وی قصد داشته با ارایه مدارک حکم قضایی را به نفع خود تمام کند، اما همان گونه که مشاهده می‌کنید حکم نهایتاً به رفع تخلف و تخریب طبقه هفتم منجر شد.

چمران تاکید کرد: طبیعتاً هیچ مالکی دوست ندارد ملکش تخریب شود، به همین دلیل به دنبال راهکاری برای جلوگیری از تخریب می شود اما باید تلاش کنیم که قوانین همیشه اجرایی شود.

وی با اشاره به نمای ساختمان‌های شیشه‌ای، افزود: بارها این امر مورد اعتراض قرار گرفته اما مورد قبول واقع نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در شهر تهران ساختمان‌های شیشه‌ای داریم که بسیار خطرناک هستند و از بسیاری جهات به آن‌ها ایراد و اشکال وارد است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در ساختمان پلاسکو هم از شیشه استفاده شده بود که بعد از ریزش خرد شد که خود این موضوع نیز خطر آفرین بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار