مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس بر رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اورنگی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس رعایت نکردن حریم خطوط لوله از سوی سازمان ها را از مشکلات این شرکت برشمرد.

لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت+تصاویر

 وی اظهار کرد: هر سازمان برای انجام هر گونه فعالیت در نزدیکی خطوط لوله نیاز به استعلام از شرکت دارد.
 
اورنگی گفت: باید از تجمع اسکان در نزدیکی خطوط لوله نفت و گاز جلوگیری شود.

لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت

اورنگی همچنین به دو خط 232 کیلومتری دالان - شیراز و 225 کیلومتری گچساران - شیراز اشاره کرد و افزود: پارسال افزون بر 2 میلیارد و 715 میلیون لیتر معادل 100 هزار تانکر نفت خام و افزون بر 407 میلیون و 199 هزار لیتر میعانات گازی معادل 15 هزار تانکر جاده پیما از طریق این دو خط به پالایشگاه شیراز انتقال یافت.
 
وی ادامه داد: در 10 ماهه نخست امسال، معادل 2 میلیارد و 444 میلیون لیتر نفت خام و معادل 226 میلیون و 225 هزار لیتر میعانات گازی توسط این خطوط انتقال یافته است.
لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت

علیرضا خیراندیش معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس نیز با اشاره به اینکه در حال ایمن سازی 16 کیلومتر از خطوط لوله گچساران – شیراز هستیم افزود: این خطوط لوله در مجاورت شهر صدرا شیراز قرار دارد.

لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت 
وی بیان کرد: روزانه 40 تا 44 هزار بشکه نفت با این لوله انتقال داده می شود.
 
خیراندیش افزود: در جهت افزایش قابلیت شناسایی خطوط لوله، تابلوها و نشانگرهای هشداردهنده به رنگ زرد(مارکر) در فاصله 50 تا 100 متر قرار داده شده است تا افراد از وجود لوله در این محل اطلاع داشته باشند.
لزوم رعایت حریم خطوط لوله انتقال نفت 
خیراندیش تصریح کرد: فاصله مسیر خطوط انتقال لوله گچساران – شیراز 225 کیلومتر و اعتبار اختصاص داده شده به آن 206 میلیارد ریال است.
 
معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس با بیان اینکه مدت اجرای این طرح 15 ماه است افزود: طرح از اواسط مهر ماه آغاز شده و تاکنون 29 درصد پیشرفت داشته است.
 
وی اضافه کرد: ایمن سازی خطوط تا 8 ماه دیگر به پایان می رسد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار