مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب گفت: یکی از مشکلات ما تجاوز به حریم خطوط لوله انتقال نفت و وجود معارضین می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس محسن نوری گفت: حوزه استحفاظی این منطقه استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را در بر می گیرد که با سه خط لوله 8، 10 و 16 اینچ وظیفه انتقال نفت خام و فرآورده را در مسیرهایی به طول 21، 127، 171 و 236 کیلومتر در ناحیه جغرافیایی غرب کشور برعهده دارد.

وی با تاکید بر اهمیت وجود این شرکت در منطقه اظهار داشت: این منطقه تامین خوراک نفت خام پالایشگاه کرمانشاه، تامین قسمت زیادی از فرآورده های سوختی استان های کرمانشاه و کردستان، تامین خوراک نفت سفید پتروشیمی (L.A.B) و تامین خوراک نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را بر عهده دارد.

نوری گفت: این شرکت وظیفه تعمیر و نگهداری کلیه سیستم های مخابراتی حوزه استحفاظی و کلیه شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کرمانشاه، شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، پژوهشگاه صنعت نفت کرمانشاه، تعمیر و نگهداری مسیر خطوط لوله در حوزه استحفاظی و ... را نیز برعهده دارد.

وی اضافه کرد: از سال گذشته هم با بهره برداری از 21 کیلومتر خط 10 اینچ از تاسیسات انتهایی سنندج به نیروگاه سیکل ترکیبی این شهر، نفت و گاز مورد نیاز این نیروگاه را به عنوان سوخت جایگزین تامین می کنیم.

مدیر منطقه غرب با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه، تجاوز به حریم خطوط لوله انتقال نفت و وجود معارضین می باشد، عنوان کرد: بخشی از خطوط لوله نفت علاوه بر عبور از کشتزار ها و زمین های زراعی، از میان مناطق مسکونی و شهرها عبور کرده است.

نوری افزود: بسیاری از این خطوط در مجاورت تاسیسات ارگانها و دیگر شرکت های حفار مانند شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز و ... قرار گرفته اند که آنان می بایست توجه لازم را در زمان انجام فعالیت ها از جمله تعمیرات و یا تغییرات داشته باشند که  نقل و انتقال مواد نفتی را با مشکل مواجه نکنند.

نوری گفت: در این راستا هر سه ماه یکبار با شرکت های حفار مکاتباتی صورت می گیرد و اطلاع رسانی لازم به آنان انجام می شود که در زمان اجرای پروژه ها مسولین منطقه را مطلع نمایند.

برچسب ها: کرمانشاه ، لوله ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.