سرمربی تيم ملی واليبال ايران گفت: واليبال همه زندگی من است و اين كه در كشوری كه مردمش به واليبال علاقه زيادی دارند بيايم برايم بسيار مهم است.

به گزارش خبرنگارتوپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  موفقیت‌های چند سال اخیر والیبال ایران میزان توجه اهالی ورزش به این رشته را افزایش داده است. به همین دلیل فدراسیون والیبال به خوبی می‌دانست كه بعد از رفتن لوزانو ، باید برای انتخاب سرمربی تیم ملی دقت به خرج دهد. به همین دلیل محمدرضا داورزنی و همكارانش در فدراسیون والیبال با مربیان بزرگی در سراسر جهان مذاكرات خود را آغاز كردند و در نهایت با توافقی دو طرفه به گزینه نهایی خود رسیدند؛ «ایگور كولاكوویچ»! 

كولاكوویچ پس از رسیدن به نیمكت مربیگری تیم ملی والیبال ایران، گفت: این سومین باری است كه به ایران سفر می‌كنم و 2 دفعه قبل با تیم ملی صربستان به ایران آمده بودم. فرهنگ و فضای ایران با آنچه در كشور من وجود دارد متفاوت است اما اعتقاد دارم كه ایران كشور فوق‌العاده ای است و بسیار متفاوت است. 

وی با اشاره به شرایط خانواده‌اش و اینكه همسرش بازیكن و قهرمان هندبال بوده است،‌ گفت: همسر من بازیكن هندبال بود و در گذشته مقام قهرمانی اروپا و مدال برنز جهانی را كسب كرده است. پسرم هم در فرانسه زندگی می‌كند و به هندبال علاقه دارد و در لیگ هندبال این كشور بازی می‌كند. پسر من همراه با تیم باشگاهی‌اش مدال طلای مسابقات جهان را چند روز قبل تصاحب كرده  است. پسر بزرگتر من هم در فرانسه ساكن است و دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد است. 

كولاكوویچ در ادامه گفت: پیش از این زمانی نزدیك به 8 سال هدایت تیم ملی والیبال صربستان را برعهده داشتم. به عنوان سرمربی 8 مدال و به عنوان كمك مربی 4 مدال با تیم ملی صربستان بدست آوردم. به مقام‌هایی كه با این تیم كسب كردم افتخار می‌كنم. در المپیك هم سه بار حضور داشتم اما متاسفانه مدالی تصاحب نكردم و امیدوارم بتوانم در آینده این مدال را هم به كارنامه خود اضافه كنم. 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مربین ایرانی گفت: من برای مربیان ایرانی احترام زیادی قائل هستم. زیرا بازیكنانی مانند معروف، موسوی و امیر غفور را تربیت كردند. اما اگر بخواهیم به جایگاه تیم ملی در این مورد توجه كنیم نمی‌توانیم خیلی دقیق در اینباره حرف بزنیم. 10 تیم برتر والیبال جهان اهداف مشتركی در سر دارند و گاهی یك توپ نتیجه را تغییر می‌دهد. 

كولاكوویچ خاطرنشان كرد: نمی‌توانم قول خاصی بدهم. تنها قولی كه می‌توانم بدهم این است كه تمام تلاشم را می‌كنم كه تیم ملی ایران بهترین نتیجه را بگیرد. در واقع باید تلاش كنیم و به آینده امیدوار باشیم. شگفتی چیزی نیست كه بتوان درباره آن قولی داد. 

این مربی مونته‌نگرویی درباره مردم ایران گفت: ایران مردمان بسیار مهربانی دارد و خیلی والیبال را دوست دارند. این برای من مهم است. والیبال برای من فقط یك شغل نیست بلكه تمام زندگی من است به همین علت برایم مهم است كه در كشوری مثل ایران كه مردم علاقه‌مند به والیبال دارد كار كنم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار