جان کری به همراه چندین مقام دموکرات از دادگاه استیناف آمریکا خواستند فرمان ضد مهاجرتی ترامپ را در تعلیق نگه دارد.

تقاضای جان کری و چندین مقام برجسته دموکرات برای ادامه تعلیق دستور ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک‌تایمز، شماری از مقامات برجسته آمریکا از حزب دموکرات از جمله "جان کری" و "مادلین آلبرایت" وزرای خارجه اسبق این کشور از لغو دستور ضد مهاجرتی دونالد ترامپ حمایت کردند. این مقامات بر این باورند که دستور اجرایی ترامپ در نهایت «نظامیان آمریکایی را به خطر می‌اندازد و تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم را مختل می‌کند.»

این مقامات درخواست خود را به شعبه نهم دادگاه استیناف در سان‌ فرانسیسکو ارائه دادند. این شعبه در حال بررسی حکم قاضی "جیمز روبرت" است که دستور ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا را ملغی کرد.

از نظر این مقامات دستور ترامپ برای ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان به آمریکا پیامی را ارسال می‌کند که منجر به پیوستن نفرات بیشتری به گروه تروریستی داعش می‌شود و تمام تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با تروریسم را از بین می‌برد.

علاوه بر کری و آلبرایت که به ترتیب وزرای خارجه باراک اوباما و بیل کلینتون بودند؛ مقامات دیگری از جمله "سوزان رایس" مشاور اوباما در امنیت ملی و "لئون پانه‌تا" عهده‌دار سمت‌هایی مانند وزیر دفاع و مدیر سیا از لغو دستور ترامپ حمایت کردند.

این اقدامات یک هفته پس از اینکه باراک اوباما –رئیس‌جمهور سابق آمریکا- مخالفت خود را با دستور نژادپرستانه ترامپ اعلام کرد، صورت گرفت.

این مقامات امیدوارند نامه آنها به دادگاه استیناف تأکیدی بر این موضوع باشد که دستور ترامپ نه تنها کشور را امن‌تر نمی‌کند بلکه آن را به خطر هم می‌اندازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار