مایکل هیدن در مطلبی نوشت فرمان مهاجرتی ترامپ به جاسوسان آمریکا در دیگر کشورها نیز لطمه می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "مایکل هیدن" – رئیس سازمان سیا در دولت جرج بوش – در مطلبی در واشنگتن پست نوشت: "فرمان اجرایی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – درباره مهاجرت به درستی برنامه‌ریزی نشده است؛ در اجرای آن ضعف وجود داشت و درباره آن توضیحات مناسبی داده نشد. اگر بخواهیم منصفانه به این مسئله بنگریم، باید بگوییم ارائه توضیح درباره این حکم اجرایی دشوار بوده است؛ زیرا که این اقدام، محصول درخواست تغییرات از سوی مقامات متخصص امنیتی و اطلاعاتی نبوده و تنها خواست اشخاص نزدیک به رئیس جمهور بوده است که قصد داشتند یکی از وعده‌های انتخاباتی را که بیش از حد آن را بزرگ جلوه داده اند، محقق کنند."

وی در ادامه این مطلب افزود: "من از بسیاری از متخصصان اطلاعاتی که باید با پیامدهای این فرمان اجرایی کنار بیایند انتقادهای شدیدی شنیده ام. آن‌ها می‌گویند از 7 کشوری که ورود اتباع آن‌ها به آمریکا ممنوع شده است، 6 مورد از آنها (به استثنای ایران) درگیر جنگ یا مناقشات داخلی هستند و بنابراین، آمریکا برای رفع تهدیدات و تحقق منافع امنیتی خود در آنها نیازمند منابع انسانی داخلی (جاسوس) است."

هیدن در ادامه نوشت: "اما صدور فرمان ضدمهاجرتی اخیر ترامپ علیه اتباع این کشورها، رفت و آمد این جاسوسان به آمریکا [برای تبادل اطلاعات] را دشوار می‌کند.

رئیس اسبق سازمان جاسوسی سیا در پایان یادداشت خود خطاب به افرادی که در صدور این فرمان اجرایی نقش داشته اند نوشت: "افسران سیا هر چه می‌توانند را انجام می‌دهند تا با بار سنگین غیرضروری که شما بر دوششان گذاشته‌اید کنار بیایند. اما شاید بهتر باشد در آینده، پیش از عجله برای رونمایی از این فرمان‌ها، نخست نظر آن‌ها را نیز جویا شوید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار