مقیمی در جمع خبرنگاران؛

اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی است

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی است.

اولویت مبارزه با قاچاق کالا با نیروی انتظامی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز(دوشنبه) برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت مبارزه با قاچاق کالا با نیروی انتظامی است و بیشترین سطح کشفیات نیز توسط این نیرو انجام گرفته است، به این ترتیب که در 10 ماهه گذشته از سال 95 ، 50 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ما مدت‌هاست که نمی‌خواهیم کشف قاچاق کالا داشته باشیم، بلکه برنامه‌ریزی اصلی ما بر جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور است. در واقع اولویت مبارزه با قاچاق کالا در ورود این کالاها از مرزها به داخل کشور است و عمده فعالیت‌های نیروی انتظامی بر مرزهای کشور است که با ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی، مانع ورود کالای قاچاق به داخل مرزها شویم.

مقیمی تصریح کرد: 50 درصد کشف بیشتر نسبت به سال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی است که باعث تقدیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا از نیروی انتظامی شد. با توجه به اینکه اولویت ناجا مبارزه با قاچاق کالاها و پرونده‌های کلان است، پرونده‌های مورد بررسی به دو دسته 100 تا 500 میلیون و بالای 500 میلیون تومان تقسیم می‌شوند که پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان، 107 درصد افزایش کشف و پرونده‌های 100 میلیون تا 500 میلیون، 74 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که نشان دهنده این موضوع است که پلیس همه تحرکات خرده کلان قاچاقچیان را در رصد خود دارد.

رئیس پلیس آگاهی کشور ضمن اشاره به باندهای قاچاقچیان دستگیر شده گفت: تعداد باندهای قاچاقچی دستگیر شده توسط دستگاه‌های مربوط 25 درصد نیز افزایش داشته و اولویت ما در مبارزه با قاچاق کالا استان‌های جنوبی، شرقی و غربی کشور است که دریابانی و مرزبانی نیروی انتظامی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: ما باید به حوزه‌های دریابانی و مرزبانی خود با تقدیم دستگاه‌های مجهز و پیشرفته کمک رسانی کنیم، زیرا امروز برخی از امکانات در اختیار مأموران ما قرار ندارد و دستگاه‌هایی که امروز نیز در اختیار ماست به مرور زمان از کار افتاده می‌شود و همه می‌دانند مأموریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیاز به دستگاه‌های پیشرفته دارد و اولویتی که در سال 95 به تمامی حوزه‌های ناجا ابلاغ شد کمک رسانی همه دستگاه‌ها به یکدیگر در مبارزه با قاچاق کالا است. مثلا پلیس پیشگیری، ‌پلیس اطلاعات و امنیت و مرزبانی همه وارد میدان شده و در راستای مبارزه با قاچاق که تا سال 96 نیز دایر است و فرماندهی آن بر عهده فرمانده ناجا است، کمک خواهند کرد.

مقیمی با اشاره به حفظ امنیت کارکنان مبارزه کننده با قاچاق کالا تصریح کرد: نیروی انتظامی هنوز در این زمینه در حال تقدیم کردن شهید به انقلاب است که در برخی مبارزات و درگیری‌ها نیروهای مخلص نیروی انتظامی به شهادت می‌رسند.

وی ضمن اشاره به روند از بین بردن کالاهای قاچاق پس از کشف گفت: با توجه به اشارات فرمانده ناجا و فرمایشات مقام معظم رهبری از بابت اینکه اموال قاچاق کشف شده نباید دوباره به چرخه بازار برگردد، جلسات مستمر و مفیدی در دستگاه‌های مربوط با موضوع انجام شده است تا بتوانیم کالاهای قاچاق کشف شده را در اسرع وقت از بین ببریم که این مسأله در نیروی انتظامی نیز قابل انجام است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار