رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امسال 8 هزار میلیارد کشفیات کالای قاچاق داشتیم که در مقایسه با کل کشفیات سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

8 هزار میلیارد کشفیات کالای قاچاق در سال 95

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  حبیب اله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: در سال 95، 8 هزار میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم که در مقایسه با تمام کشفیات سال 94 ، 60 درصد افزایش دیده می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بیشترین کشفیات را در این زمینه داشته‌اند. جدیت و عزمی که مورد تایید دادستانی کشور بوده است مورد تایید ما نیز می‌باشد اما محدودیت‌های آیین نامه‌ای امحا وجود داشت که باید برطرف و ابلاغ می‌شد.

حقیقی تصریح کرد: از نظر قانونی امروز هیچ محدودیتی برای امحای کالای قاچاق نیست و پس از کشف کالای قاچاق اصل بر امحای آن است. 

وی تاکید کرد: کالای قاچاق نباید پس از ثبت دوباره توزیع شود و این موضوع کاملا غیر قانونی است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال 95 ، 4 برابر سال گذشته امحای کالای قاچاق داشتیم که مبلغی نزدیک به 33 میلیارد تومان هزینه شده است. اولویت مسئله مبارزه با قاچاق مبادی، قبل از مبادی، عرضه و چرخه توزیع است. 

حقیقی در پایان یادآور شد: نقش گمرک در حوزه مبادی بسیار تعیین کننده است که می‌تواند با دستگاه‌های ایکس ری در زمینه قاچاق کالا به ما کمک کند.


انتهای پیام /

برچسب ها: قاچاق ، کالا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار